پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بانک کره‌ای با همکاری شرکت ال‌جی پلتفرم ارز دیجیتال ملی ایجاد می‌کند

بانک شینهان در کره جنوبی با همکاری شرکت ال جی سی ان اس یک پلتفرم آزمایشی برای وون دیجیتال راه اندازی کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بانک بزرگ شینهان (Shinhan Bank) به دنبال همکاری با بانک مرکزی این کشور در زمینه ایجاد ارز دیجیتال ملی است.

خبرگزای کره ای یونهاپ روز دوشنبه گزارش داد که بانک شینهان یک پلتفرم آزمایشی مبتنی بر بلاک چین را با همکاری شرکت ال جی سی ان اس (LG CNS) زیرمجموعه فناوری اطلاعات شرکت ال جی، برای ارز دیجیتال بانک مرکزی ایجاد کرده است.


ارز دیجیتال چیست؟


بان شینهان و ال جی سی ان اس یک مدل ارز دیجیتال مجازی ایجاد کردند که در آن بانک مرکزی ارز دیجیتال ملی را صادر می کند و سایر بانک ها مثل شینهان به عنوان واسطه مالی عمل می کنند.

این بانک تاکید کرده است که واسطه های ارز دیجیتال بانک مرکزی بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم وون دیجیتال خواهند بود. به گفته این بانک، اگر بانک مرکزی کره ارز دیجیتال ملی صادر کند، یک نهاد واسطه برای توزیع و استفاده روان از این ارز لازم است.

بر اساس گزارش یونهاپ، سیستم ارز دیجیتال ملی بانک شینهان به افراد و شرکت ها امکان می دهد که از این ارز برای پرداخت، حواله و معاملات ارز خارجی استفاده کنند. این پلتفرم همچنین صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را به وجوه عمومی افراد و وجوه دولتی اختصاص یافته برای اهداف خاص مانند بودجه اضطراری تقسیم می کند.

این گزارش مشخص نکرده که در این پلتفرم آزمایشی از کدام شبکه بلاک چین استفاده شده است. بانک شینهان و ال جی سی ان اس نیز به موقع به درخواست کوین تلگراف برای توضیح پاسخ ندادند.

پیشتر گزارش شده بود که بانک شینهان حضور خود را در صنعت رمزنگاری و بلاک چین افزایش داده است. این بانک در ژانویه 2021 در تراست دارایی دیجیتال کره (Korea Digital Asset Trust) سرمایه گذاری کرد. این تراست یک کنسرسیوم صنعتی از شرکت های ارایه دهنده خدمات امانت دارایی دیجیتال است.

بانک شینهان در جذب سرمایه 7.5 میلیون دلاری برای بلوکو (Blocko) شرکت و از پروژه های مبتنی بر بلاک چین برای استقراض سهام حمایت کرده است.

در همین حال، بانک مرکزی کره به سرعت در حال پیشبرد پروژه ارز دیجیتال ملی خود است. بانک مرکزی کره پس از شروع آزمایش وون دیجیتال در آوریل 2020، گزارشی طولانی در ماه فوریه امسال منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که برای پیشبرد ارز دیجیتال ملی باید مسائل حقوق مهمی درباره رمزارزها حل شود.

کد خبر: 1399122101AAMMMH

مطالب مرتبط:

توافق دو شرکت ارز دیجیتال با دادستانی کل نیویورک

بقای بانک‌ها به کار با ارز دیجیتال مربوط است

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته