پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

همکاری بانک تسویه حساب های بین المللی و بانک مرکزی سوئیس به صدور ارز دیجیتال می انجامد

به گزارش منابع خبری، بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) با هم افزایی بانک مرکزی سوئیس در نظر دارند تا پیش از پایان سال 2020 میلادی، صدور ارز دیجیتال را وارد فاز پژوهشی (اثبات مفهوم) کنند.

ایجاد تحولات و دگرگونی های بنیادین در مناسبات اقتصادی در سطوح کلان بین المللی باعث شده است حدود 80 درصد از بانک های مرکزی در سراسر جهان آمادگی خود را برای صدور ارز دیجیتال اعلام کنند.

بانک تسویه حساب های بین المللی نیز از طریق ایجاد کانال های همکاری و هم افزایی با دیگر بانک های مرکزی در سراسر جهان در نظر دارد استفاده از ارزهای دیجیتال در ابعاد بین المللی و فرامنطقه ای را امکان پذیر کند.

هم افزایی بانک تسویه حساب های بین المللی با بانک مرکزی سوئیس زمینه را برای نهادینه سازی سازوکارهای غیر متمرکز مالی و صدور ارزهای دیجیتال هموارتر خواهد کرد.

تا چه میزان سوئیس پذیرای این همکاری خواهد بود؟

باید در نظر داشته باشیم که بانک تسویه حساب های بین المللی در کشور سوئیس قرار دارد. این کشور از زمان ظهور صنعت رمزارزها همواره نسبت به سازوکارهای غیر متمرکز مالی به ویژه تکنولوژی بلاک چین روی گشوده ای داشته و موضع منعطفی اتخاذ کرده است.

سوئیس در حال ایجاد اصلاحات بنیادی در متن قانون اساسی خود است تا به این ترتیب بتواند رمزارزها و دیگر دارایی های دیجیتال را در ذیل حیطه استحفاظی قوانین قضایی و حقوقی قرار دهد. نگرش گشوده و باز سوئیس نسبت به سازوکارهای نوین اقتصادی باعث شده است بسیاری از نهادهای بزرگ مالی همواره همکاری خوب و قابل قبولی با نهادهای بانکی این کشور داشته باشند.

منبع: blockchain.news

شاید بخواهید بدانید بلاک چین چیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته