سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

ورود بایدن به کاخ سفید چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

در هفته جاری مراسم تحلیف بایدن انجام می شود. این درحالی است که بایدن وعده کمک مالی 1.9 میلیارد دلاری برای شیوع ویروس کرونا را داده و به عقیده کارشناسان این امر روی بازار رمزارز نیز تاثیرگذار خواهد بود. همچنین این رویدادها به افزایش توجه به آلت کوین ها منجر می شود.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از دیلی چین، در هفته جاری ریاست جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ به جو بایدن منتقل می شود که این امر خود یک تغییر ژئوپلتیکی بسیار عظیم است، ورود بایدن به کاخ سفید روی بازار های مختلف از جمله بورس و دلار تاثیر می گذارد.

اما سوال مهم برای دست اندرکاران صنعت رمزارز آن است که آیا تحلیف بایدن به طور مستقیم یا از طریق تاثیر بر ارزش دلار و بازارهای سهام، روی فضای رمزارز موثر خواهد بود یا خیر.

این درحالی است که رمز ارز هنوز سعی دارد تا خود را به عنوان یک پوشش ضد همبستگی برای بازارهای سنتی و جریانات سیاسی عمومی معرفی کند. اما در مقابله با رویدادهای ژئوپلتیکی غیر مستقیم ، پوشش بهتری دارد.

دلار قدرت می گیرد

نزدیک شدن موعد تحلیف جوبایدن سبب شده دلار قدرت بگیرد. شاخص دلار که ارزش ارز آمریکایی را در مقابل سبدی از ارزهای دیگر می سنجد، به بالاترین میزان از 21 دسامبر تاکنون رسیده است.

جالب آنکه شاخص دلار در حالی رشد می کند که دولت آمریکا اعلام کرد 1.9 هزار میلیارد دلار بودجه به کمک های مالی ویروس کرونا اختصاص می دهد. اقدامی که بسیاری از کارشناسان آن را تبلیغی چندهزار میلیارد دلاری برای رمزارزها می دانند.

اما به گفته «ولیلیات دینینگ» مدیر ارشد سرمایه گذاری در صندوق مدیریت دارایی «واورتون انگلیس» موج سواری دلار طولانی نخواهد بود. او می گوید: «بازار ارز تفاوتی با بقیه بازارها ندارد. اگر میزان سیب زمینی در بازار زیاد باشد، این کالا ارزان می شود. اگر دلار زیادی به بازار سرازیر شود، موقعیت آن تضعیف خواهد شد.»

 فصل آلت کوین ها چه زمان فرا می رسد؟

با توجه به این که ارزش بیت کوین در حال کاهش است، توجهات به سرعت به آلت کوین ها معطوف می شود تا مشخص شود آنها قابلیت موج سواری بر وضعیت را دارند یا خیر.

«ماکیل ون» در پاپ تحلیل گر وب سایت کوین تلگراف می گوید: «اکنون توجهات از بیت کوین دور و به سمت آلت کوین معطوف شده است.»

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته