سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بریتانیا خواستار توجه بیشتر فعالان ارزهای دیجیتال به قوانین رگولاتوری شد

وزارت خرانه داری بریتانیا اخیرا اطلاعیه ای شامل مجموعه از پیشنهادات درباره جامعه ارز دیجیتال منتشر کرده است. پس از رایزنی ها در گیر و دار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این قوانین نظارتی برای ادمه سال 2021 در نظر گرفته شده است.

به گزارش سکه نیوز، بر اساس این اطلاعیه رسمی، هدف این رایزنی ها به طور ویژه بر روی استیبل کوین ها برای کاربردهای مربوط به عمده فروشی و سرمایه گذاری قرار داشت. انتظار سازمان توجه عوامل و سهامداران دایره ارز دیجیتال به این سند تا 21 مارس 2021 است.

در سال 2018، بریتانیا با ایجاد کارگروهی برای ارزیابی تاثیر بازار به سرعت در حال توسعه ارز دیجیتال، بر روی اقتصاد پرداخت.

وزارت خزانه داری بریتانیا با انگیزه زیاد به دنبال استحکام چهارچوب های نطارتی، حمایت از نوآوری و رقابت، کاهش ریسک برای مشتریان و ثبات است.

خزانه داری در این سند به توضیح درباره تمرکز بر روی استیبل کوین پس از شروع کارگروه میپردازد: «از دوسال پیش شرایط به سرعت در حال تغییر بوده است. استیبل کوین ها راهشان را برای پرداخت های سریع تر و آسان تر پیدا کرده اند و این به مردم اجازه می دهد راحت تر پرداخت و پولشان را ذخیره کنند. همچنین مدارکی موجود است که نشان می دهد DLT( دقتر کل نوزیع شده) می تواند مزایای بسیاری برای بازار سرمایه و نوع عملکردشان داشته باشد.»

دولت بریتانیا همچنان به دنبال وضع قوانین نطارتی

در این سند که به امضای «جان گلن» وزیر خزانه داری رسید، اولین گام مشورتی برای بازار ارز دیجیتال برداشته شد. همچنین حکوکت به دنبال پیدا کردن نقاطی هستند که بیشترین ریسک در آنها وجود دارد.

گلن در این سند اشره میکند که: «دولت فعالانه به دنبال مشاهده و ردیابی ریسک های جدید و در حال پدید آمدن است. ما آماده ایم تا قوانین نطارتی جدیدی به منطور کارکرد درست بازار برای مردم و کسب و کارها فراهم کنیم.»

در 11 ژانویه 2021، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان به سرمایه گذاران درباره ریسک بالای بازار ارز دیجیتال و کلاهبرداری هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته