سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

سوشی سواپ یکی از محبوب ترین صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال است که در سال 2020 ایجاد شد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی سوشی سواپ می پردازیم.

سوشی سواپ نمونه ای از یک بازارگردان خودکار (AMM) است. AMM که ابزاری محبوب در بین کاربران ارزهای دیجیتال است، صرافی های غیرمتمرکز هستند که از قراردادهای هوشمند برای ایجاد بازارهای مختلف برای هر جفت توکن استفاده می کنند.

سوشی سواپ در سپتامبر سال 2020 به عنوان یک فورک یونی سواپ، و یک بازارگردان خودکار که مترادف با جنبش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توسعه معاملات مرتبط با توکن های دیفای است، راه اندازی شد.

هدف سوشی سواپ تنوع بخشیدن به بازار AMM و همچنین افزودن ویژگی های اضافی است که قبلاً در یونی سواپ وجود نداشته است، مانند افزایش جوایز برای مشارکت کنندگان در شبکه از طریق توکن داخلی خود یعنی SUSHI.

چه کسانی بنیانگذار سوشی سواپ هستند؟

سوشی سواپ توسط نهادی مستعار که فقط به عنوان «سرآشپز نومی» شناخته می شود تاسیس شد. درباره سرآشپز نومی یا انگیزه وی برای ایجاد این فورک اطلاعات کمی در دست است.

این پروژه دارای دو بنیانگذار با نام مستعار دیگر است، sushiswap و 0xMaki ، که به آنها فقط Maki نیز گفته می شود. آنها، کد سوشی سواپ، توسعه محصول و عملیات تجاری را با یکدیگر مدیریت می کنند.

اخیراً، مالکیت بالفعل سوشی سواپ به سم بنکمن فرید، مدیر عامل شرکت صرافی مشتقات FTX و استارت آپ معاملاتیAlameda Research نسبت داده شده است.

بنکمن فرید یکی از شرکت کنندگان مشهور و مفسر بازار ارزهای دیجیتال است که به طور مرتب در مصاحبه های رسانه ای ظاهر می شود.

چه چیزی سوشی سواپ را منحصر به فرد می کند؟

سوشی سواپ در درجه اول به عنوان یک بازارگردان خودکار موجود است که از طریق آن نقدینگی معاملات خودکار بین هر دو دارایی ارز دیجیتالی تنظیم می شود.

مخاطبان اصلی آن تریدر های دیفای و نهادهای وابسته ای هستند که می خواهند از توسعه توکن های این پروژه استفاده کنند و نقدینگی ایجاد کنند.

بازارگردان خودکار ضمن جلوگیری از مشکلاتی مانند مسائل نقدینگی، که مانعی در صرافی های سنتی غیرمتمرکز است، دفتر سفارشات را کاملاً از بین می برد.

سوشی سواپ قصد دارد با افزایش تأثیری که کاربران می توانند بر عملکرد و آینده آن داشته باشند، خدمات مادر خود، یونی سواپ را بهبود بخشد.

این پلتفرم سهم 0.3 درصدی از تراکنش های انجام شده در استخر نقدینگی خود دریافت می کند، در حالی که توکن SUSHI آن برای پاداش به بخشی از هزینه های کاربران استفاده می شود. سوشی همچنین به کاربران حق برخورداری از حقوق حاکمیت را می دهد.

چه تعداد سکه SUSHI در گردش وجود دارد؟

توکن SUSHI با نرخ 100 توکن در هر بلوک ایجاد شده است. 100000 بلوک اول دارای پاداش بلوک 1000 SUSHI بودند.

عرضه SUSHI به نرخ بلوک بستگی دارد. تقریباً با روزانه 6500 و در نتیجه 650،000 توکن جدیدی که روزانه ضرب می شوند، تا سپتامبر 2021، یک سال پس از راه اندازی سوشی سواپ، تقریباً 326 میلیون توکن در گردش موجود خواهد بود.

امنیت شبکه سوشی سواپ چگونه است؟

سوشی سواپ سعی دارد با بالا بردن قدرت حاکمیت کاربران خود، خطرات سنتی واریز وجوه در قراردادهای هوشمند را کاهش دهد.

ناشناس بودن توسعه دهندگان آن فراتر از نقطه نظر فنی سوالاتی را ایجاد می کند. به عنوان مثال، در سپتامبر سال 2020، سرآشپز نومی پس از بیرون کشیدن 38000 اتر از سوشی سواپ، درگیر کشمکش با کاربران شد. وجوه متعاقباً بازگردانده شد و سرآشپز نومی علناً از این کار عذرخواهی کرد و این اقدام را یک اشتباه خواند.

سوشی را از کجا می توانید خریداری کنید؟

SUSHI یک توکن است که به صورت آزادانه قابل معامله است و بیشترین حجم معاملات آن در بایننس، هوبی گلوبال و اکی اکس انجام می شود.

SUSHI با جفت های رمزارز و استیبل کوین قابل مبادله است، و همچنین از طریق فیات مخصوصا در صرافی متعلق به بنکمن فرید یعنی FTX مبادله می شود.

کد خبر: 1400010402MGMCMF

مطالب مرتبط:

ارز مجازی(Virtual Currency)چیست؟

کاربرد توکن‌های تعویض‌ناپذیر چیست؟

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

توکن های تعویض ناپذیر ستاره جدید صنعت رمزارز هستند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته