پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تعطیلی احتمالی همه صرافی های رمزارز در کره جنوبی

رگولاتور امور مالی کره جنوبی، هشدار می دهد که همه 200 صرافی ارز دیجیتال تحت مقررات جدید در کره جنوبی ممکن است تعطیل شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، یون سونگ سو، رئیس رگولاتور اصلی امور مالی کره جنوبی، کمیسیون خدمات امور مالی (FSC) ، هشدار داده که ممکن است همه صرافی های ارز دیجیتال در این کشور تعطیل شوند. وی گفت، کره جنوبی در حال حاضر حدود 200 صرافی ارز دیجیتال دارد.


ارز دیجیتال


هفته گذشته در نشست عمومی کمیته امور سیاسی شورای ملی، کره تایمز به نقل از یون گفت:
«پس از اجرای قانون ویژه امور مالی که پس از ماه سپتامبر اجرایی خواهند شد، ممکن است همه 200 صرافی های ارز دیجیتال کشور تعطیل شوند.»

یون توضیح داد که صرافی های ارزهای دیجیتال باید در FSC تحت قانون ویژه سرمایه اصلاح شده (قانون گزارش و استفاده از اطلاعات تراکنش های مالی مشخص) ثبت شوند. وی اظهار داشت: «ما در حال حاضر درخواست آنها را می پذیریم تا رسما تجارت خود را طبق جدول زمانی ثبت كنند، اما هیچ اپراتور صرافی تا به امروز تقاضا نكرده است.» از آنجا که هیچ شرکتی ثبت نشده است، وی هشدار داد که «ممکن است آن ها به طور ناگهانی در ماه سپتامبر تعطیل شوند.»

قانون اصلاح شده ویژه سرمایه از 25 مارس به اجرا درآمد و شروط آن پس از شش ماه مهلت در 24 سپتامبر اجرایی می شود. این اصلاحیه، ارائه دهندگان ارز دیجیتال، از جمله صرافی های رمزارز، را ملزم می کند تا نیازهای لازم از جمله اخذ گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) و عرضه حساب های کاربری با نام واقعی را برآورده کنند.

کمیسیون خدمات امور مالی مسئول ثبت صرافی های ارزهای دیجیتالی است که این شرایط را برآورده می کنند. با این حال، بسیاری از صرافی ها نگرانند که ممکن است نتوانند الزامات را برآورده کنند، به ویژه در مورد حساب های کاربری با نام واقعی، که ممکن است منجر به تعطیلی گسترده صرافی ها شود.

یون خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال یک ارز نیستند، با تاکید بر اینکه دولت بارها به سرمایه گذاران هشدار داده است که نوسان ناگهانی قیمت آنها خطرناک است.

علاوه بر این، رئیس FSC گفت که سود حاصل از سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال از سال آینده مشمول مالیات خواهد شد. وزارت امور مالی در ماه فوریه اعلام کرد که از سال 2022 درآمد حاصل از تراکنش های ارز دیجیتال مانند سایر درآمد ها طبقه بندی می شود و به طور جداگانه با نرخ 20 درصد شامل دریافت مالیات می شود.

هفته گذشته، اداره مالیات کلانشهر سئول، حدود 25 میلیون دلار ارز دیجیتال را از صدها سرمایه گذار رمزارز با مالیات های معوق کشف و ضبط کرد.

کد خبر: 1400020706MGMMMF

مطالب مرتبط:

استفاده از DLT توسط بزرگترین بانک کره جنوبی

صدور گذرنامه های اثبات واکسیناسیون به وسیله بلاک چین در کره

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته