سه‌شنبه 28 فروردین 1403

توقف قوانین رگولاتوری در آمریکا با روی کار آمدن دولت جدید

رییس جمهور جدید ایالات متحده امریکا تمامی پروسه های رگولاتوری اعم از قوانین پیشنهادی FinCEN را در حیطه ارز دیجیتال متوقف کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، یکی از اواین اقدامات جو بایدن در اولین روز ریاست جمهوری متوقف کردن پروسه های رگولاتوری فدرال شامل قوانین بحث بر انگیزی بود که توسط وزیر سابق خزانه داری استیون منوچین مطرح شده بود.

این بیانیه توسط یادداشتی در کاخ سفید به سران آژانس های مختلف فدرال از جمله شبکه مبارزه با جرایم مالی (FinCEN) اعلام شد. این یادداشت هرگونه قانون گذاری در بخش کیف پول ارز دیجیتال را توسط تمامی آژانس ها متوقف می کند، و تا شصت روز از زمان صدور این اعلامیه اعتبار دارد.

فعالان حوزه ارز دیجیتال از این اقدام حمایت کردند از جمله «جیک چروینسکی» از انجمن عمومی سرمایه های آزاد که در این خصوص بیان کرد: «ما به سختی جنگیدیم و حق یک تنفس راحت و شروع مجدد را کرفتیم. جانت یلن مانند استیو منوچین نیست. من خوشبین هستن.»

پیشنهاد بحث برانگیز کیف پول خود-میزبان در 18 سپتامبر توسط وزیر سابق خزانه داری استیون منوچین مطرح شد. در صورت تصویب شدن، بانک ها و تجارت های خدمات ارزی مستلزم به ارائه گزارش، حفظ سوابق، و تایید هویت مشتریانی که اقدام به تراکنش می کنند به کیف پول های ارز دیجیتال خصوصی و از داخل آن ها بودند.

این پیشنهاد به طور وسیعی توسط مدیران صنعت ارز دیجیتال نقد شد، از جمله مدیر عامل شرکت مالی اسکوئر، جک دورسی، گفت که نام و آدرس طرف مقابل برای ارز های دیجیتال لازم نیست همانطور که برای پول نقد این چنین است.

منتقدان همچنین اعلام کردند که پیروی از این قوانین برای بسیاری از پروژه ها غیر ممکن است زیرا قرارداد های هوشمند شامل اطلاعات نام و آدرس نمی شوند.

بایدن، خانم «جانت یلن» را برای تصدی وزارت خزانه داری برگزیده است، اما او نظرات دو گانه ای درباره حیطه رمز ارز با نظرات انتقادی در این هفته داشته است. به گفته یلن ارز های دیجیتال در اصل برای فعالیت های مالی غیر مجاز استفاده می شود. اما از نظر چروینسکی او گزینه چندان بدی نیست.

وی در این خصوص می گوید: «اول این که، هر کسی از وزیر منوچین بهتر است، کسی که با تصمیمات خود بسیاری را از رمز ارز متنفر کرد. دوم این که، با وجود اینکه خانم یلن هوادار رمز ارز نیست، من انتظار دارم که او یاد بگیرد و گوش کند و روند طبیعی برای گذاشتن قوانین جدید رگولاتوری را طی کند.»

بایدن همچنین  «گری گنسلر» را به عنوان رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار برگزیده است، شخصی که نسبت به متصدیان سابق این جایگاه به ماموریت غیر متمرکز سازی علاقه بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته