جمعه 7 اردیبهشت 1403

صرافی بایننس در روسیه از لیست سیاه خط خورد

قانون گذاران در روسیه همواره دربار مقررات رمز ارز سختگیر بوده اند.در اقدامی برای ممنوعیت استفاده از رمز ارز در این کشور، رگولاتورها در حال قرار دادن چندین وبسایت به لیست سیاه بوده اند و یکی از این موارد که تحت تاثیر این اقدامات قرار گرفت صرافی ارز دیجیتال پر طرفدار بایننس بود. با این وجود ، گزارشات اخیر حاکی از این است که پس از یک فرمان جدید این وبسایت از این لیست خط خورده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، بر اساس گزارشی در ماه ژانویه از سوی آژانس خبری روسی «کومرسانت»، دادگاه منطقه ای آرخانسجلسک فرمان قبلی مبنی بر مسدودیت وبسایت بایننس را لغو کرده است. این خبر بعد ها توسط رییس عملیات بایننس در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع یعنی گلب کستارف تایید شد، و اعلام شد که این اقدام در تاریخ 20 ژانویه عملی شده است.

همان طور که پیشتر دیلی چین گزارش کرده بود، یک بیانیه بر روی کانال تلگرام روسی بایننس در تاریخ 24 سپتامبر فاش کرد که این صرافی ارز دیجیتال به وسیله دادگاه رگولاتوری روسکومنادزور در روسیه به دلیل آن چه انتشار دیتا برای به دست آوردن ارز دیجیتال مانند بیت کوین خوانده شده به لیست سیاه افزوده شده بود.

پیش از این بایننس اعلام کرده بود که هیچ اطلاعی ازاین تصمیم رگولاتور های روسی ندارد.

تا به این لحظه، وبسایت بایننس همچنان در لیست سیاه روسکومنادزور قرار دارد اما کاربران می توانند بدون هیچ مشکلی به وبسایت دسترسی داشته باشند.

بی تاثیر بر روی معاملات

به رغم قرار داشتن در لیست سیاه، کاربران روسی همچنان قادر بودند بدون استفاده از ابزار اضافی مانند وی پی ان به وبسایت متصل شوند. «کستارف» تایید کرده بود که این اقدام تاثیری بر تعداد معاملات در روسیه نخواهد داشت.

به گفته وی: «با اینکه مسدودیت ماه سپتامبر تاثیری بر روی حجم عملیات در روسیه نداشته، اما ما همواره به دنبال حفظ اعتبار و جذبه خود در این مورد هستیم.»

این وقایع دقیقا پس از امضای فرمان جدید توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رخ داد. این فرمان تمامی افراد و کارکنان مربوط به دولت روسیه و همچنین همسر و فرزندانشان را مجبور به آشکار سازی و اعلام دارایی های دیجیتال خود می کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته