جمعه 31 فروردین 1403

توکن های چند منظوره برای توانمندسازی آینده اینترنت

رمزارزها معمولاً به عنوان ذخیره ارزش شناخته می شوند ، اما با ادامه بلوغ فضای بلاک چین ، توکن های سودمندی در حال ایجاد هستند که منافع آنها را فراتر از سودهای مالی گسترش می دهد.

مدیر مشارکت های جهانی شیپ شیفت (صرافی رمزارز سوئیسی) به کوین تلگراف گفت: رمزارز می تواند به راه اندازی وب 3.0 کمک کند چرا که توکن های کاربردی تری برای ارائه کارکردهایی فراتر از ارزش بازار طراحی شده اند:

“در شیپ شیفت ، در حال بررسی این ایده هستیم که آیا یک توکن ارزش دارد و قابل معامله یا نگهداری است. با حرکت رو به جلو ، امیدواریم که توکن ها عملکردی فراتر از صرفا دارایی دیجیتالی داشته باشند. در عوض ، معتقدیم که توکن ها یک اکوسیستم کاملا غیرمتمرکز را امکان پذیر می کنند. ”

وب 3.0 ؛ توصیف فناوری هایی که آینده اینترنت را تأمین می کنند

در حالی که هنوز تعریف روشنی از “وب 3.0” وجود ندارد ،اما می توان گفت  این اصطلاح برای توصیف فناوری هایی که آینده اینترنت را تأمین می کنند ، استفاده می شود. به همین ترتیب ، بسیاری از افراد در انجمن رمزنگاری معتقدند که این نسخه آینده وب غیرمتمرکز خواهد بود.

دون تپ اسکات ، نویسنده معروف و بنیانگذار موسسه تحقیقات بلاک چین ، به کوین تلگراف گفت: هرکس  آنطور که دوست دارد به وب 3.0 نگاه می کند. وی گفت :  “تعاریف زیادی وجود دارد ، اما من به طور کلی  به تئوری ها علاقه خاصی ندارم. من فهمیده ام که با گذشت زمان مردم شروع به شکل دهی واقعیتی متناسب با  تئوری خودشان می کنند. ”

به منظور فعال سازی تمرکززدایی صحیح ، گرالنیک مدیر مشارکت های جهانی شیپ شیفت وفاداری توکن FOX که در نوامبر 2019 راه اندازی شده را توضیح داده و اکنون نیز به یک توکن چند منظوره تبدیل شده است که هم اکنون می توان به سه روش در اکوسیستم شیپ شیفت استفاده شود.

بایننس ، یکی از بزرگترین صرافی های رمز ارز در جهان ، به همین منوال از توکن سکه بومی بایننس  (BNB) خود استفاده می کند تا چندین ویژگی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مدیر عامل بایننس می گوید : توکن  BNB بایننس به فرم های مختلف استفاده می شود. در حالی که BNB ، انرژی اکوسیستم باینس را با گاز تأمین می کند و با همین عنوان شناخته می شود. اما ژائو اشاره دارد که از این سیستم برای هزینه های تجارت در بورس و صرافی غیرمتمرکز نیز استفاده می شود.

از توکن به عنوان مشوقی برای تأمین نقدینگی مبادله ای استفاده می شود

وی همچنین خاطرنشان کرد، با بالغ شدن صنعت و تعامل شرکت کنندگان با توکن های سودمند ، تعداد توکن های چند منظوره بیشتری وجود خواهد داشت که برای تأمین سوخت اکوسیستم جهانی طراحی شوند.

از نظر ژائو ، با افزایش مالیات غیرمتمرکز ، توکن های جدید چند منظوره به سرعت در حال ظهور هستند. 216 پروژه دیفای در Defiprime.com به همراه  لیستی از توکن های معتبر دیفای مرتبط با پروژه های خاص وجود دارد.

در حالی که بسیاری از توکن های دیفای توسط جامعه رمزنگاری به عنوان وسیله ای برای “یک شبه ثروتمند شدن” شناخته می شوند، اما برخی از آنها فراتر از ارزش مالی هستند. به عنوان مثال ، Ichi.farm یک پروژه جدید دیفای است که ازتوکن مدیریتی معروف به “ICHI” استفاده می کند.

در آخر، ازتوکن به عنوان مشوقی برای تأمین نقدینگی مبادله ای استفاده می شود. سایر پروژه های دیفای نیز توکن های چند منظوره را فعال می کنند. به عنوان مثال ، از توکن های یونی سوآپ برای تسهیل اداره جامعه استفاده می شود.

گرچه این مساله ممکن است وجود داشته باشد ،اما  گرالنیک از شیپ شیفت می گوید: بسیاری از پروژه های دیفای معمولاً رایج ترین سود دهی یا همان گزینه های حاکمیتی را فعال می کنند. ما از سودمندی فراتر از حاکمیت و حق رأی به وجد آمده ایم؛ می توانیم و باید به نوآوری در این زمینه ادامه دهیم. به این معنی که باید منافع کاربر وجود داشته باشد نه این که به ارزش رمز ارز یا حاکمیت آن وابسته باشد. ما در حال برداشتن گامهایی هستیم تا نشان دهیم که چگونه توکن ها باید به صورت چند منظوره به جلو حرکت کنند و چگونه به ارائه نسخه های جدید ادامه خواهد داد.

پروژه های بلاک چین نیز برای ساخت وب 3.0 از رمز ارز استفاده می کنند

پروژه های بلاک چین مانند پلکادات نیز از رمز ارز برای ساخت وب 3.0 استفاده می کنند. به عنوان مثال ، رمز پلکادات  دارای سه هدف است: حاکمیت شبکه ، بهره برداری از شبکه و ایجاد پاراچین ها(پاراچین  ها بلاک چین های مستقلی هستند که می توانند توکن های مخصوص خود را داشته و عملکرد خود را برای موارد خاص استفاده بهینه کنند)

در این حالت ، عملکرد سوم نقش مهمی را ایفا می کند ، زیرا اجازه می دهد تا پاراچین های جدید – یا پروژه های جدید بلاک چین – در شبکه ی آن ساخته شود.

منبع:کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته