جمعه 31 فروردین 1403

نهادهای مالی آمریکا درباره پلتفرم رابینهود تشکیل جلسه می دهند

وزیر خزانه داری آمریکا در اولین مشکل جدی از آغاز وزارتش، با رئسان دو سه نهاد مالی و تنظیم مقررات این کشور برای بررسی موضوع پلتفرم معاملات سهام و رمزارز رابینهود تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در نشست مشترک با رییسان بانک مرکزی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) موضوع دستکاری بازار با محوریت اتفاقی که این هفته برای سهام گیم‌استاپ (GameStop) افتاد را بررسی می کند.

براساس گزارش که روز دوم فوریه در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شد، یلن رییسان این نهادهای مالی و تنظیم مقررات را روز پنجشنبه گرد هم خواهد آورد.

SEC پیشتر نیز اعلام کرده بود که در حال بررسی مورد اخیر دستکاری در بازار است؛ اما حضور بانک مرکزی آمریکا و CFTC حاکی از آن است که دامنه مباحث این نشست از موضوع رابینهود، ردیت و گیم‌استاپ فراتر است.

درباره اقدام جنجالی رابینهود اینجا بیشتر بخوانید

گذشته از تاثیراتی که نوسانات ناشی از آن حادثه در بازار کالاها مثل نقره گذاشت، موضوع نقش شبکه های اجتماعی در این حوادث به صورت گسترده تر مطرح است.

با توجه به اینکه انتشار اطلاعات گمراه کننده از سوی بازیگران و کشورهای خارجی از طریق شبکه های اجتماعی مدت ها است از نگرانی های محوری امنیت ملی آمریکا بوده، تردیدی نیست که موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازار بسیار مهمتر از صرف سرنوشت شرکت ملوین کپیتال است.

همزمان، SEC و اعضای کنگره آمریکا ناخرسندی شدید خود را از رفتار بازار از جمله نقش پلتفرم رابینهود در بستن امکان خرید سهام گیم استاپ ابراز کردند.

هفته گذشته کاربران شبکه اجتماعی ردیت به صورت هماهنگ اقدام به خرید سهام شرکت بازی های ویدئویی گیم استاپ کردند که اساسا شرکتی سودده نیست.

این اقدام باعث افزایش ناگهانی قیمت سهام گیم استاپ شد و همزمان با این اتفاق، ارزش رمزارز دوج کوین (DOGE) نیز رشد 900 درصدی را تجربه کرد.

درباره رشد ناگهانی قیمت دوج کوین اینجا بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته