جمعه 31 فروردین 1403

حریم خصوصی در بلاک چین و رمزارز نگرانی عمده کاربران است

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حریم خصوصی در بلاک چین و رمزارز هنوز هم جزو مهم ترین نگرانی های کاربران است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، شبکه مانتا (Manta Network) در دسامبر 2020 یک نظرسنجی درباره اعتماد کاربران در ارتباط با حریم خصوصی در بلاک چین و صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز انجام داد تا درک بهتری از رفتار و رویکرد کاربران درباره تراکنش ها و حریم خصوصی در بلاک چین به دست آید.
این نظرسنجی تحت عنوان «گزارش حریم خصوصی و اعتماد در صرافی های رمزارز در سال 2021» 404 مشارکت کننده داشت که همگی سطحی از فعالیت را در فضای بلاک چین داشتند. بیشتر آن ها محقق و سرمایه گذار بودند و به سمت نگاه های افراطی درباره رمزارز گرایش داشتند.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


بیشتر پاسخ دهندگان به رغم آنکه نگرش مثبتی درباره آینده مرزارز داشتند، اما نگران حریم خصوصی شان در فعالیت های بلاک چینی بودند. 73 درصد از آن ها در گذشته برای انجام یک تراکنش یا تردید داشتند یا کاملاً از آن خودداری کرده بودند.
آن ها نگرانی عواقب مربوط به حریم خصوصی مرتبط با آن تراکنش بودند، چرا که ممکن بود آدرس کیف پولشان آشکار شده و به هویتشان مرتبط شود.
افزون بر این، 84 درصد از پاسخ دهندگان دست کم تا حدی نگران بودند که آدرس کیف پول به اندازه کافی حافظ حریم خصوصی نیست.
آدرس کیف پول راهکاری بی نام برای حفظ حریم خصوصی است، اما اگر مشخص شود که یک آدرس برای چه کسی است، آنگاه همه دارایی ها و سابقه تراکنش های او نیز قابل شناسایی خواهد بود.
یکی از کاربران پاسخ دهنده یک مثال شخصی برای این موضوع آورد. او گفت: «دوست من پول زیادی از دیفای درآورده بود. او از من خواست که درآمدش را حدس بزنم. من هم رقم دقیق را به او گفتم که باعث شگفتی او شد. علت آن این بود که یک بار به من اتر منتقل کرده بود.»

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

درباره اعتماد و استفاده از صرافی ها، نظر پاسخ دهندگان درباره صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز متفاوت بود. 29 درصد بر این باور بودند که اعتبار شاخص صرافی های متمرکز یکی از عواملی است تأثیری مثبت در جلب اعتماد کاربران داشته است.
نظر پاسخ دهندگان درباره صرافی های غیرمتمرکز این بود که عامل جذب به این صرافی ها، این است که کنترل دارایی ها دست خود کاربران است. از سوی دیگر، کارمزد تراکنش ها در صرافی های غیرمتمرکز موضوع ناراحت کننده ای است که باعث دور شدن کاربران از آن ها می شود.

مطالب مرتبط:

احراز هویت دیجیتال معمای حریم خصوصی را حل می کند

ادوارد اسنودن : مهم‌ترین چالش بیت کوین، حریم خصوصی است

آزادی در انتهای یک دالان بی انتها؛ آیا بلاک چین می تواند پاسدار حریم خصوصی افراد باشد؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته