جمعه 7 اردیبهشت 1403

ادوارد اسنودن : مهم‌ترین چالش بیت کوین، حریم خصوصی است

ادوارد اسنودن ، در کنفرانس بیت کوین 2019 اعلام کرده که بزرگ‌ترین مشکل بیت کوین در حال حاضر، حریم خصوصی است.

ادوارد اسنودن که علاوه بر شهرتش در زمینه امنیت سایبری نیز تخصص دارد، در سخنرانی خود در کنفرانس بیت کوین 2019 روی اهمیت حریم خصوصی تأکید کرده و آن را عامل آزادی دانسته است.

او در صحبت‌های خود گفت:

«نبود حریم خصوصی، عاملی است که وجود بیت کوین را تهدید می‌کند زیرا حریم خصوصی تنها سپری است که از افراد در مقابل تغییرات سیاسی محافظت می‌کند». 

او در صحبت‌های خود به این موضوع نیز اشاره کرد که قبلاً یکی از حامیان بیت کوین بوده و حتی در سال 2013 از یک سرویس رمزی برای ارتباط با روزنامه‌نگاران استفاده می‌کرده که هزینه آن را با بیت کوین پرداخت می‌کرده است. 

او در ادامه به تجربه‌های خود از تحت تعقیب بودن به خاطر فاش کردن اطلاعات سازمان امنیت ملی آمریکا گفت و اشاره کرد که قانون‌گذاران انتظارهای بیش از حدی در مورد رمزارزها دارند و نباید به دنبال این حد از کنترل روی دنیای کریپتو باشند. 

او همچنین تأکید کرد که صرافی‌ها باید دقیقاً مشخص کنند که چه اطلاعاتی جزو حریم خصوصی کاربر هستند زیرا اگر تنها یک صرافی اطلاعات کاربران خود را در اختیار مقامات دولتی قرار دهد، سایر صرافی‌ها نیز مجبور به انجام همین کار خواهند بود.  

اسنودن در این رابطه گفت: 

«اگر به قسمت شرایط استفاده در وب سایت صرافی‌های بزرگ مثل کوین‌بیس مراجعه کنید و متن آن را به دقت بخوانید، خواهید دید که این صرافی‌ها صرفا به دنبال محافظت از خودشان هستند. آن‌ها می‌توانند حساب هر کسی را مسدود کرده و پول داخل آن حساب را مصادره کنند.» 

از نظر اسنودن، بسیاری از سرویس‌های رمزارز در حال حاضر مشابه بانک‌ها شده‌اند و این اقدام قابل بخشایش نیست زیرا دنیا دیگر به بانک نیاز ندارد. 

او همچنین در مورد گروه Shadow Brokers نیز اظهار نظر کرد. آن‌ها هکرهایی بودند که در سال 2016 توانستند اطلاعات سازمان امنیت آمریکا را به سرقت برده و با برگزاری حراجی‌ای، آن اطلاعات را به روش برسانند. این گروه برای انتقال پول خود از بیت کوین استفاده کردند و از نظر اسنودن، آن روز، زمانی بود که دولت شروع به جنگ با رمزارزها کرد. 

او گفت:

«اگر امکان ردیابی بیت کوین وجود داشت، سازمان امنیت آمریکا می‌توانست آن دزدها را دستگیر کند. ساتوشی ناکاموتا نیز در موقعیت مشابهی قرار داشت. او می‌توانست بدون اینکه ردی از خود به جا بگذارد، به هدفش برسد. اگر کسی بداند چگونه از سیستم‌های موجود استفاده کند، هنوز می‌تواند حریم خصوصی خود را حفظ کند.» 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

چالش های صنعت داروسازی با رویکرد پایدار و دوستدار محیط زیست

  با تشدید نگرانی های جهانی زیست محیطی، صنعت داروسازی برای اتخاذ شیوه های تولید پایدار تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. این مقاله به...

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته