شنبه 1 اردیبهشت 1403

تنظیم کننده اوراق بهادار اتحادیه اروپا در مورد خطرات رمزارزهای غیرقانونی هشدار داد

مرجع اوراق بهادار و بازارهای اروپا (ESMA) با تحلیل تاثیر همه گیری کرونا بر بازارهای مالی، خطرات احتمالی مرتبط با سرمایه گذاری در رمزارزها را برجسته کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، ESMA که مرجع مالی مستقل اتحادیه اروپا است، در مورد خطر بالای سرمایه گذاری در رمزارزها هشدار داده است.

این نهاد در آخرین گزارش «روندها، خطرات و آسیب پذیری ها» که روز چهارشنبه منتشر شد، با تحلیل تاثیر همه گیری کرونا بر بازارهای مالی، خطرات احتمالی مرتبط با سرمایه گذاری در رمزارزها را برجسته کرد.

این نهاد گفت که دارایی های رمزارزی در نیمه دوم سال 2020 با افزایش گسترده ارزش و حجم معاملات مواجه شدند، و بیت کوین به بالاترین حد خود رسید.

ESMA اظهار داشت که این افزایش ناشی از «جریان اخبار مثبت در بخش رمزارزها» بود، از جمله اقدام پی پل (PayPal) برای امکانپذیر کردن خرید و فروش رمزارزها در پلتفرم خود و همچنین افزایش علاقه به امور مالی غیرمتمرکز (دیفای).

این نهاد نوشت: «همچنین تقاضای بالای سرمایه گذاران و جستجوی سود در میان محرک های مالی و پولی بی سابقه بر آتش این رشد افزود.»

نهاد اروپایی همچنین هشدار داد که در میان حجم و تقاضای فزاینده، دارایی های رمزنگاری «بسیار بی ثبات هستند و ریسک بالایی برای سرمایه گذاران دارند. ثبت رکوردهای تاریخی در دارایی های رمزارزی خارج از حوزه مقررات، خود حاکی از خطرات قابل توجهی برای سرمایه گذاران است.»

در بخشی از این گزارش به رشد صنعت دیفای و مزایای ادعایی آن، از جمله حذف واسطه، در دسترس بودن شبانه روزی و مقاومت در برابر سانسور و همچنین خطراتی مثل انعطاف پذیری عملیاتی، مقیاس پذیری و حاکمیت، اشاره شده است.

مرجع اوراق بهادار و بازارهای اروپا تاکید کرد که به نظارت بر تحولات دیفای ادامه خواهد داد، زیرا ممکن است چالش های مقرراتی و نظارتی خاصی ایجاد کند.

در ماه فوریه، رئیس نهاد برتر تنظیم مقررات مالی فرانسه فرانسه (Autorite des Marches Financiers) پیشنهاد کرد که ESMA مرجع اصلی تنظیم مقررات و نظارت بر رمزارزها در اتحادیه اروپا شود.

کد خبر: 1399122803AAMMMH

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

مقررات جدید رمزارز اتحادیه اروپا ممکن است دیفای را تهدید کند

انتخاب یک شرکت خدمات مالی برای پروژه شبکه اجتماعی بلاک چینی توسط اتحادیه اروپا

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته