جمعه 10 فروردین 1403

دستگیری باند سرقت برق برای استخراج بیت کوین توسط پلیس مالزی

پلیس ایالت جاهور مالزی یک باند هفت نفره را دستگیر کرد که برای استخراج بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال 8.6 میلیون رینگیت مالزی (2.15 میلیون دلار) برق به سرقت برده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق اعلام مالای میل، پلیس گفت که در حملاتی که بین 15 فوریه و 16 فوریه انجام شد، 1746 ماشین استخراج بیت کوین را در 21 محل کشف و ضبط کردند. ادعا می شود ارزش این تجهیزات در مجموع 2.6 میلیون رینگیت (650،000 دلار) است.

هفت مظنون بومی بین 24 تا 64 سال که در این عملیات از برق تولیدی شرکت برق داخلی «تاناگا ناسیونال برهاد» (TNB) استفاده می کردند، دستگیر شدند.


ماین چیست؟ هر آن‌چه باید درباره استخراج بیت کوین بدانید


داتوک ایوب خان میدین پیتچای، رئیس پلیس جوهور، گفت: «این گروه که از ابتدای سال گذشته فعال است، فعالیت های خود را در طبقه آخر یک فروشگاه انجام می داد تا از شناسایی توسط مقامات جلوگیری شود.»

ایوب خان افزود که پلیس همچنان در حال تحقیق در مورد این باند است که بانیان اصلی و اعضای دیگر آن همچنان آزاد هستند.

وی گفت: «محققان این احتمال را نمی دهند كه این گروه همچنین با گروه های سایر ایالت هایی كه همان روش عملیاتی مورد استفاده در فعالیت های استخراج بیت کوین خود را دارند، ارتباط داشته باشد.»

طبق اعلام TNB، سال گذشته این شرکت برق از سرقت های برق مربوط به استخراج بیت کوین حدود 90 میلیون رینگیت (22.5 میلیون دلار) ضرر کرد.

مطالب مرتبط:

نظر بیل گیتس راجع به بیت‌کوین چیست؟

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

وزیر خزانه داری آمریکا: بیت کوین به شدت سوداگرانه است

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته