پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اف بی آی کلاهبردار 24 ساله رمزارز را دستگیر کرد

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) یک معامله گر رمزارز را به اتهام دروغگویی به سرمایه‌گذاران و استفاده از راهبرد سرمایه‌‌گذاری ثبت نشده دستگیر کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد این فرد که نام او «جرمی اسپنس» (Jeremy Spence) است، بین سال های 2017 تا 2019 یک طرح سرمایه گذاری در مرزارزها را با نام «کوین سیگنالز» (Coin Signals) از طریق شبکه های توییتر و دیسکورد اداره می کرده است.

در این اطلاعیه، معاون مدیر اف بی آی گفته است که اسپنس به دروغ پلتفرم سرمایه گذاری خود را یک پلتفرم موفق معرفی می کرد تا افرادی بیشتری جذب آن شوند.

مقام اف بی آی افزود که این کلاهبردار رمزارزی که معاملاتش کم سود و بسیار ناموفق تر از آن چیزی بوده که خودش ادعا می کرد، مانند ترفند پانزی (Ponzi) از پول دریافتی از سرمایه گذاران جدید برای پرداخت سود سرمایه گذاران قبلی استفاده می کرد تا طرحش داوم داشته باشد.

در دادخواستی که علیه اسپنس تنظیم شده، آمده است که او مدعی انجام معاملات بسیار پرسود در صرافی ارز دیجیتال بیت مکس (BitMEX) بوده، در حالی که گردانندگان این صرافی در اکتبر 2020 به اتهام تسهیل پولشویی دستگیر شدند.

به گفته مقام ها، اسپنس در نوامبر 2018 ادعا می کرد که 1000 بیت کوین در حساب خود دارد، در حالی که موجودی بیت کوین او هرگز از 11 واحد بالاتر نرفته است.

در صورتی که اسپنس در دادگاه مجرم شناخته شود، با حکم 10 سال زندان برای دروغگویی به سرمایه گذاران در مورد سودهای کلان و 20 سال زندان برای کلاهبرداری اینترنت مواجه است.

وزارت دادگستری آمریکا در اطلاعیه خود از کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) به خاطر همکاری هایش در این زمینه قدردانی کرد. این نهاد آمریکایی در سال های اخیر تلاش کرده که توان خود را برای شناسایی طرح های سرمایه گذاری ثبت نشده یا غیرقانونی در حوزه مشتقات رمزارزی تقویت کند.

این پیشرفت تا حد زیادی به پلتفرم های تحلیلی جدید وابسته است که بخش هایی از وب را که بازرسان سنتی CFTC هنوز در مرحله آشنایی با آن هستند، تحلیل می کنند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته