جمعه 10 فروردین 1403

دستگیری 18 تبعه چین به جرم کلاهبرداری رمزارزی در ترکیه

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال شاهد رشد مجدد قیمت ها است، جرم و جنایت در این اکوسیستم همچنان ادامه دارد. برای سو استفاده از این بازار صعودی و افزایش علاقه بازار به رمزارز، گروهی از اتباع چینی با هدف به جیب زدن سرمایه، کار بر روی یک مرکز تماس جعلی ارز دیجیتال را در استانبول آغاز کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، پلیس ترکیه 18 شهروند چینی را دستگیر کرد و فاش کرد که کلاهبرداران برای راه اندازی یک مرکز تماس جعلی، 9 ویلا در مناطق «سیلیوری» و «بویوکچکمس» در استانبول اجاره کرده اند. پلیس پس از فرار دو نفر از کارگران، که توسط این باند به زور برای کار گماشته شده بودند، و برای کمک به کنسولگری چین گریختند، از این موضوع با خبر شد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


طبق گزارش های محلی: «هونگووز (29 ساله) و کانگ و (28 ساله)، كه از كنسولگری چین در استانبول درخواست کمک كردند، به مقامات گفتند كه آنها با مشاهده آگهی استخدام این شغل در بخش مالی به ترکیه آمده اند. آنها متذکر شدند که پس از شروع کار خود، مجبور به فروش ارزهای دیجیتال جعلی برای کلاهبرداری از مردم چین و به جیب زدن پول هایشان شدند.»

تحقیقات توسط پلیس نشان داد که تقریباً 101 تبعه خارجی که با ویزای توریستی به ترکیه می آمدند مجبور به کار با این باند شدند. این قربانیان شامل مهندسان کامپیوتر و سایر متخصصان فن آوری بودند.

این گزارش افزود: «حدود 30 گروه پلیس و 100 افسر پلیس در این حمله شرکت کردند و 18 عضو مظنون باند بازداشت شدند. شش مظنون بازداشت شده توسط دادگاه زندانی شدند.»

پلیس 1،635،425 لیر ترکیه، 23،792 یوان، 4020 پزوی فیلیپینی، 238 دلار، 50 یورو، 123 گذرنامه، 32 شناسنامه، مجوز اقامت، گواهینامه رانندگی، 712 تلفن همراه، 64 رایانه رومیزی و 48 لپ تاپ، کارت بانکی و سایر تجهیزات مورد استفاده را از این باند ضبط کرده است.

کد خبر: 1399122403MGMCMF

مطالب مرتبط:

جان مک آفی به کلاهبرداری رمزارز متهم شد

هشدار مقامات چینی درباره کلاهبرداری مربوط به یوآن دیجیتال

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته