سه‌شنبه 29 اسفند 1402

دلیل رشد قیمت بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین، رمزارز بومی «بایننس اسمارت چین» طی روز های گذشته وارد یک افزایش قیمت رام نشدنی شده است. افزایش 127 درصدی قیمت در هفته اخیر BNB باعث شد تا این سکه جایگاه سومین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار تصاحب کند.

به گزارش سکه نیوز، قیمت بایننس کوین در هفته اخیر رشد 127 درصدی را به ثبت رسانده است و به بالاترین قیمت تاریخی خود به بالای 304 دلار رسیده است، در حالی که ارزش بازار آن بیش از 46 میلیارد دلار است. با این حال، بیایید نگاهی بیاندازیم به دلایل ایجاد این جنون در پشت روند صعودی این ارز دیجیتال.

این در حالی است که بسیاری باور دارند که پلتفرم بایننس، در حال ایجاد موج های رسانه ای برای پامپ کردن قیمت BNB است. در این میان برخی نیز بر این باورند که ممکن است جریان، موجود در سکه های پر نوسان دیگر به BNB نیز سرایت کرده باشد و پس از این پامپ، باید در انتظار یک دامپ قیمتی نیز باشیم و همین موضوع ریسک سرمایه گذاری در این رمزارز را به شدت افزایش داده است.

همانطور که می دانیم با اوج گیری دیفای، تقاضا برای صرافی های غیرمتمرکز (DEx) مانند «یونی سواپ» بالا رفته است. با این حال، همچنان که بلاک چین اتریوم بر فضای دیفای تسلط دارد، قادر به پاسخگویی به تقاضای دیوانه وار در دیفای نیست. نتیجه این است که هزینه کارمزد اتریوم طی چند هفته گذشته بسیار بالا رفته است.

از ابتدای فوریه 2021، طبق نمودار «بیت اینفو»، متوسط هزینه معاملات اتریوم به طور مداوم بالای 20 دلار باقی مانده است. اگرچه این یک سناریو ایده آل برای استخراج کنندگان اتریوم بوده است که پول هنگفتی را بدست آورده اند، اما قطعاً بار سنگینی بر دوش سرمایه گذاران دیفای خواهد بود.

جالب اینجاست که سرمایه گذاران اکنون به دنبال جایگزینی برای اتریوم در میان سایر رقبای اتریوم هستند. بنابراین، ضرر اتریوم در نهایت به دستاورد های بزرگ بایننس اسمارت چین تبدیل شده است.

در این میان، برخی از صرافی های غیرمتمرکز (DEX)مستقر در اتریوم مانند یونی سواپ با مشکل افزایش هزینه کارمزد روبرو هستند. نتیجه این است که DEX های مبتنی بر بایننس اسمارت چین مانند پنکیک سواپ از نظر حجم معاملات روزانه از یونی سواپ پیشی گرفته اند.

این پیشرفت جالبی است دقیقاً در زمانی که اتریوم در فضای دیفای غیرقابل شکست به نظر می رسید. بنابراین، علائم اولیه نشان دهنده است که اگر توسعه Ethereum 2.0 سرعت خود را افزایش ندهد، احتمالاً اتریوم می تواند جایگاه خود را در فضای دیفای از دست بدهد.

بدون شک، اتریوم همچنان سهم عمده بازار دیفای را در اختیار دارد و برای مدتی به آن ادامه خواهد داد، اما ادامه روند بایننس اسمارت چین، می تواند زمینه را برای جابه جایی در این خصوص ایجاد کند.

اگر میخواهید از اخبار رمزارز با خبر شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

بایننس شکایت اعاده حیثیت خود علیه فوربس را پس گرفت

ترافیک بالا بایننس و کراکن را با مشکل مواجه کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته