چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دوج کوین چیزی جز یک حباب کلاسیک و جنون نیست

علیرغم مقبولیت جهانی دوج کوین و پشتیبانی سلبریتی ها، مدیر ارشد فناوری شرکت بزرگ سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال، آن را جنون و یک نمونه کلاسیک از حباب نامید.

ملتم دمیررز

ملتم دمیررز، مدیر ارشد استراتژی کوین شرز، از جذابیت اخیر در مورد دوج کوین به عنوان یک جنون پر مخاطره یاد کرد. وی همچنین اشاره کرد که شرکتش این سکه مبتنی بر شوخی های تصویری (میم) الهام گرفته از سگ شیبا اینو را تا کنون لمس نکرده است زیرا به نظر می رسد فقط یک حباب است.


دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟


ظهور دوج کوین

چند ماه گذشته برای دوج بسیار موفق آمیز بوده است. قیمت این ارز دیجیتال به طور سرسام آوری افزایش یافته است زیرا بسیاری از شرکت ها آن را برای پرداخت پذیرفته اند و این سکه را به پلتفرم های خود اضافه کرده اند. تا لحظه انتشار این مقاله، قیمت دوج 0.277 دلار است که تقریباً 450 درصد افزایش از ابتدای سال داشته است.

پس از آنکه قیمت دوج کوین در موارد متعدد توسط ایلان ماسک پامپ و دستکاری شد، به یک ابزار پرداخت پذیرفته شده تبدیل شد.

بعلاوه، تقاضا برای دوج در خارج از ایالات متحده نیز گسترش یافت و ایر بالتیک، بزرگترین شرکت هواپیمایی لتونی، مشتریان خود را قادر به رزرو با آن کرده است.

با این حال، برخی از طرفداران ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کردند که افزایش سهموی این سکه می تواند نشان دهنده یک حباب بسیار واضح باشد.

این نظرات در مورد ملتم دمیررز نیز وجود دارد. او در مصاحبه با سی ان بی سی اظهار داشت که دوج کوین قطعا یک جنون است. مدیر ارشد استراتژی کوین شرز اظهار داشت که این سکه الهام گرفته از شیبا اینو یک نمونه رایج از حباب است.

وی گفت:
«از نظر من این یک نوع حباب کلاسیک است. شرکت من به دلایلی در مورد دوج کوین تجزیه و تحلیل انجام نمی دهد. ما هیچ دوج کوینی در شرکتمان نداریم. ما دوج کوین معامله نمی کنیم.»

چه کسانی نظر دمیررز را به اشتراک می گذارند؟

علی رغم علاقه اخیر برخی از افراد مشهور و سرمایه گذاران خرد به دوج، بسیاری از افراد با نفوذ در جامعه رمزارز نظرات مشابه دمیررز را در مورد آن به اشتراک گذاشتند.

مایک نووگراتز، بنیانگذار و مدیرعامل گلکسی دیجیتال، اخیرا تفاوت بین دوج کوین و دیگر رمزارز های برتر را توضیح داده است. وی گفت که اگرچه دوج مانند بقیه سکه های برتر سر به فلک می کشد، اما از نظر طراحی بسیار متفاوت است. وی اشاره کرد که ارز های دیجیتال برتر، ذخایر ارزش توزیع شده هستند در حالی که وضعیت دوج کوین عجیب و غریب است.

یکی دیگر از منتقدان دوج کوین، جیم کرامر، مجری تلویزیونی است، که آن را با انجام یک بازی مقایسه می کند. به گفته وی خرید این دارایی دیجیتال در واقع یک قمار است.

وی افزود:
«من فکر می کنم دوج کوین یک ورزش است. یک بازی سرگرم کننده مثل قمار است و من اعتقاد ندارم که باید قمار را تشویق کرد.»

کد خبر: 1400020711MGMMMF

مطالب مرتبط:

خالق کاردانو: دوج کوین حباب خطرناک است

داستان جذاب دوج کوین در سالی که گذشت

مؤسس اصلی دوج کوین: رمزارز دوج کوین لایق این افزایش قیمت‌ها نیست

بیشتر بخوانید

دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید !

دوج کوین (Dogecoin) در 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. از سال ۲۰۱۳ بود که دنیا به طور جدی تری به ارزهای دیجیتال نگاه کرد....

کاهش احساسات شبکه های اجتماعی نسبت به دوج

پس از یک صعود قابل توجه، احساسات رسانه های اجتماعی نسبت به سکه شوخی کاهش یافته است. آمریکایی ها این ارز دیجیتال را به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته