چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ریزش 50 درصدی ارزش سهام شرکت سرمایه گذار بر روی بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین فقط به هولدرهای شخصی آسیب نمی رساند بلکه بزرگترین بازیگران نیز از آن رنج می برند و از این رو سهام شرکت مایکرواستراتژی بیش از 50 درصد ریزش داشته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، داده های بازارهای 5 مارس نشان داد که «مایکرو استراتژی»، که بیش از 91،000 بیت کوین را در اختیار دارد، تنها در سه هفته شاهد ریزش بیش از نیمی از قیمت سهام خود بوده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


مایکرو استراتژی به خرید بیت کوین ادامه می دهد

روزی که شرکت تأیید کرد 210 بیت کوین دیگر با هزینه 10 میلیون دلار به ذخایر خود اضافه کرده است، قیمت سهام مایکرو استراتژی به سطح 628 دلار رسید. در اوج خود در ماه فوریه، MSTR با کمی بیش از 1300 دلار معامله شد.

این نوسانات توضیحی است درباره فراز و نشیب های بیت کوین در آخرین روند صعودی آن، که مشخص کننده انحنا های شدید برای هر دو است.


از زمان شروع افزودن بیت کوین به ترازنامه خود در آگوست سال گذشته، با این حال، تأثیر کلی آن بر MSTR همچنان تحول انگیز است. قبل از این اقدام، سهام شرکت به سختی بالای 100 دلار معامله می شد.

آنتونی پمپلیانو، موسس «مورگان کریک دیجیتال»، در مورد آخرین خرید مایکرو استراتژی اظهار نظر کرد: «آنها اکنون 91،064 بیت کوین را در ترازنامه خود دارند.»
«این ممکن است یکی از بزرگترین جلوه های محکومیت در تاریخ بازار عمومی باشد.»

تجدید حیات اوراق قرضه می تواند سرمایه گذاران را از بیت کوین خارج کند

این محکومیت ممکن است فراتر از کوتاه مدت برای شرکت مفید باشد زیرا چرخه صعودی بیت کوین توسط موانع اقتصادی کلان به چالش کشیده می شود.

برای آرتور هیز، مدیرعامل اسبق غول مشتقات «بیت مکس»، سیاست بانک مرکزی می تواند در این شرایط سخت باعث شود سرمایه به طور کلی از ارز دیجیتال خارج شود.

دلیل آن که وی در این هفته در یک پست جدید در وبلاگ خود توضیح داد، این است که فدرال رزرو می تواند افزایش نرخ ها را ایجاد کند، و باعث آزار دادن سرمایه گذاران در سراسر بازار شود.»

وی نوشت: «من مدلی برای برآورد نسبت بین این دو ندارم، اما اگر سطح نقدینگی جهانی فیات بتواند بازده واقعی را در اوراق قرضه دولتی بدست آورد، در سطح بالایی قرار خواهد گرفت، و باعث خارج شدن بیت کوین و رمزارز ها می شود.»

در صورت وقوع چنین رویدادی در آینده، بیت کوین بیشتر به اساس تکنولوژیک خود متکی خواهد بود، چیزی که هیز معتقد است بدون پول زیاد، بسیار طاقت فرسا خواهد بود.

وی هشدار داد: «مقدار فناوری باقیمانده برای ارزیابی، فرا تر از مهارت من است.» «با این حال، این پایین تر از قیمت فیات کنونی بیت کوین خواهد بود.»

برای مقابله با ریسک، سرمایه گذاران باید هم از پتانسیل بی نظیر ارز دیجیتال و هم از نوسانات نرخ آینده استفاده کنند.

کد خبر: 1399121612MGMMMF

مطالب مرتبط:

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته