جمعه 31 فروردین 1403

سازمان ملل، کره شمالی را به سرقت رمزارز متهم کرده است

گزارش مقدماتی از تحقیقات سازمان ملل نشان می دهد کره شمالی از هک های رمز ارز برای تأمین بودجه برنامه های تسلیحاتی هسته ای خود استفاده می کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، سازمان ملل متحد، کشور کره شمالی را به سرقت رمزارز به ارزش 281 میلیون دلار از یک صرافی طی سپتامبر 2020 متهم کرده است.
بر اساس اطلاعات رویترز، یافته های یک گزارش محرمانه تأیید شده توسط ناظران تحریم مستقل اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نشان می دهد که بین عاملان هک و رژیم کره شمالی ارتباط زیادی وجود دارد. رویترز گزارش داده است: «تجزیه و تحلیل اولیه، بر اساس خط سیر حمله و تلاش های بعدی برای پولشویی عواید غیرقانونی، به شدت پیوندهایی با جمهوری دموکراتیک خلق کره را نشان می دهد.»

رویترز خاطرنشان کرد که گزارش سازمان ملل کره شمالی را متهم می کند که از بودجه های سرقتی برای حمایت از برنامه های موشکی هسته ای و بالستیک خود در نقض تحریم های بین المللی استفاده کرده است.
علیرغم جزئیات محدود در گزارش در مورد این صرافی، فرانک ون ویرت از شرکت داده های رمزارز «ویل الرت» حدس زد که این گزارش باید به هک صرافی «کو کوین» در سپتامبر 2020 اشاره داشته باشد. چینالیسیس خسارات ناشی از هک کو کوین را 275 میلیون دلار تخمین می زند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

این حادثه واکنش های سریع Tether و صرافی های رمزارز عمده را برای منجمد کردن سریع دارایی های رمزارز مرتبط با حمله را در پی داشت، و از سرقت تقریباً 22٪ از وجوه رخنه شده جلوگیری کرد. کو کوین می گوید از آن زمان 80 درصد وجوه سرقت شده را بازیابی کرده است.

گزارش سازمان ملل با استناد به منابع آشنا با این حادثه، ادعا می کند که مهاجمان با سوء استفاده از قراردادهای هوشمند پروتکل های دیفای، به صرافی رخنه کرده اند: «مهاجمان از پروتکل های دیفای استفاده کردند، قراردادهای هوشمندی که تراکنش های خودکار را تسهیل می کنند.»
این گزارش تخمین می زند کره شمالی در مجموع حدود 2 میلیارد دلار از طریق حملات سایبری گسترده و پیچیده با هدف قرار دادن بانک ها و صرافی های ارز دیجیتال از سال 2019، درآمد کسب کرده است.
سازمان ملل متحد خاطرنشان كرد كه یكی از كشورهای عضو معتقد است كه كره شمالی 316.3 میلیون دلار دارایی دیجیتال بین سال های 2019 و نوامبر 2020 به سرقت برده است، كه حاكی از آن است كه این رژیم مسئول بیشتر از 36 میلیون دلار سرقت رمزارز و در رأس هك کو کوین در آن مدت بوده است.
ماه گذشته، یک قاضی فدرال ایالات متحده حکم داد که ویرجیل گریفیث، یک توسعه دهنده اتریوم، به علت کمک به دولت کره شمالی برای دور زدن تحریم ها به زودی باید با هیئت منصفه روبرو شود.

مطالب مرتبط: 

ایا کره شمالی از رمزارزها برای برنامه‌های تسلیحاتی خود بهره می‌برد؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته