جمعه 31 فروردین 1403

شبکه سرویس بلاک چین چینی در حال آماده سازی پلتفرم بین المللی ارز دیجیتال بانک مرکزی

ارز دیجیتال اولیه بانک مرکزی چین (CBDC) توجه بانکداران بزرگ دنیا را به خود جلب کرد، اکنون آنها نقشه جهانی شدن در سر دارند.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از بی این کریپتو، شبکه سرویس بلاک چین (BSN) در 15 ژانویه نقشه خود برای 2021 را ترسیم کرد، این شرکت توقع ساخت یک شبکه پرداخت دیجیتال جهانی (UPDN) را در مدت زمان پنج ساله دارد. با این حال هدف آنها همچنین شروع یک نسخه بتا آزمایشی از UPDN در نیمه دوم سال است.

در کنار UPDN، شبکه سه هدف اصلی دیگر برای 2021 دارد. این اهداف شامل گسترش شبکه BSN و میانگین اکوسیستم و همچنین ارتقا پلتفرم های خصوصی خارج از ارز دیجیتال بانک مرکزی می باشد.

شبکه سرویس بلاک چین (BSN) چیست؟

این شبکه یک شرکت گسترش و تحقیق بلاک چین وابسته به دولت چین است، این شرکت مسئول گسترش دامنه پلتفرم های بلاک چین بعنوان ستون فقرات دیجیتال کشور است.

با بیش از 34000 شرکت بلاک چین فعال در چین، استفاده از این فناوری به توسعه پایه اقتصادی کمک می کند.

یوآن دیجیتال

شبکه سرویس بلاک چین نقشه برای همکاری با دولت برای گسترش یوآن دیجیتال دارد، معرفی یوآن دیجیتال رخدادی بود که در بخش ارز دیجیتال بانک مرکزی انجام شد که این امر تلاش های بانک مرکزی اروپا را چه از نظر مقیاس و چه از نظر هدف به شدت کمرنگ کرد.

در حالی که بانک مرکزی اروپا در حال انجام آزمایش بر روی پرداخت ها در فرانسه بود ، چین یوآن دیجیتال را عرضه کرد، شهروندان را درگیر رقابت برای برد ارز دیجیتال بانک مرکزی کرد، انتقال های همتا به همتا راه اندازی کرد و از خرده فروشان خواست که آن را بپذیرند.

آیا شبکه تهدیدی برای کشورهای دیگر است؟ آنها می گویند که پیش بینی گسترش نود های شهری بلاک چین در 50 شهر را کرده اند که اکثز کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را پوشش می دهد، این هدف شبکه سرویس بلاک چین است نه هدف ارز دیجیتال بانک مرکزی.

با این حال بانک مرکزی اروپا ترس خود از دخالت دیجیتال خارجی را بر روی بازار ارز اعلام کر، در نوامبر 2020، بانک مرکزی اروپا “استراتژی باز آفرینی پول” خود را اعلام کرد.

فابیو پانتا از سران بانک مرکزی اروپا درباره تهدید قدرت ارز اروپا هشدار و بر روی معرفی یورو دیجیتال تاکید کرده بود.

در این حین در آمریکا

در روز پنجشنبه 14 ژانویه، جروم پاول عضو فدرال رزرو ایالات متحده در مصاحبه ای با یاهو فایننس اعلام کرد که گسترش ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا چیزی نیست که با عجله انجام شود. به گفته پاول این امر نه چند ماه بلکه سال ها زمان نیاز دارد و چیزی هست که باید به درستی انجام شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته