جمعه 10 فروردین 1403

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و نگرانی از افزایش موارد کووید 19در برخی از کشورهای آسیایی تقاضا برای این فلز را افزایش داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت از 10 فوریه در اوایل این جلسه، 0.6 درصد رشد کرد و به قیمت 1852.39 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.7 درصد افزایش به 1851.10 دلار رسید.

مارگارت یانگ، تحلیلگر در دیلی اف ایکس گفت: «سوددهی اوراق خزانه داری در حال کاهش است و از طرف دیگر، به نظر می رسد ترس در مورد افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس در سنگاپور، تایوان و بازارهای گسترده آسیا-اقیانوسیه وجود دارد، که باعث رشد تقاضا می شود.»

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح در حدود یک هفته گذشته رسید و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.

سنگاپور بیشتر مدارس را از روز چهارشنبه تعطیل می کند، پس از آنکه بیشترین تعداد مبتلایان به کووید 19 را طی ماه ها گزارش کرده است، در حالی که تایوان نیز محدودیت های جدیدی را برای تجمعات و مسافرت ها اعمال کرده است.

در هند، دومین کشور با بیشترین تلفات ویروس پس از ایالات متحده، شمار مبتلایان ویروس کرونا جمعا به حدود 24.7 میلیون نفر رسید.

سرمایه گذاران اکنون منتظر جلسه فدرال رزرو ایالات متحده هستند که روز چهارشنبه برگزار می شود تا سرنخ های بیشتری درباره سیاست پولی بانک مرکزی و هرگونه اظهار نظر در مورد افزایش تورم داشته باشند.

یانگ گفت: «تورم در کوتاه مدت و میان مدت محرک قدرتمندی برای طلا خواهد بود. همیشه نگرانی هایی در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو وجود دارد، اما آخرین گزارش مشاغل غیرزراعی به مهار این ترس کمک می کند.»

بانک فدرال متعهد شده است که نرخ بهره را پایین نگه دارد تا زمانی که اقتصاد به بهبودی کامل و تورم به 2 درصد برسد.

طلا به عنوان یک پرچین در برابر افزایش تورم تلقی می شود.

در سایر فلز ها، نقره با 0.9 درصد افزایش به 27.66 دلار در هر اونس رسید، که در اوایل روز به بالاترین قیمت در یک هفته اخیر رسیده بود. پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1228.50 دلار و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 2895.30 دلار رسید.

کد خبر: 1400022703MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته