چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

صندوق بین‌المللی پول: با رمزارز ها مماشات کنید

صندوق بین المللی پول (IMF) با انتشار پستی درباره ارز های دیجیتال رسمی و رمزارز ها، از بانک های مرکزی خواست با رمزارز ها کنار بیایند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، صندوق بین المللی پول در یک پست وبلاگی راهکاری برای یکی از پرسش های عصر ارز های دیجیتال ارائه کرده: اینکه چگونه ارز های دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و رمزارز های خصوصی می توانند همزیستی داشته باشند.

این یادداشت به صورت مشترک توسط توبیاس آدریان (Tobias Adrian) مشاور مالی و توماسو مانچینی گریفولی (Tommaso Mancini-Griffoli) معاون رئیس بخش بازار های پولی و سرمایه Tommaso Mancini- نگاشته شده است.

موضوع بحث

به گفته آدریان و مانچینی گریفولی، همزیستی ارز های خصوصی و عمومی به تاریخ بازمی گردد. پول خصوصی نوآوری را ترویج می دهد، پول عمومی ثبات ایجاد می کند. هر دو در زمان های مختلف به درجات متفاوت در یک اقتصاد لازم هستند.

آنها استدلال می کنند که با توجه به عصر رمزارز ها، بانک های مرکزی در موقعیتی هستند که می توانند رابطه بین ارز منتشر شده توسط بانک های مرکزی و دیگر رمزارز ها را دوباره برقرار کنند. لذا، نیازی نیست وضعیتی در نظر گرفته شود که فقط یکی از این ها باشند.

آیا رمزارز پذیرفته می شود؟

تنش بین بانک های مرکزی و رمزارز ها به گونه ای عمومیت یافته که علت نوشتن صندوق بین المللی پول را در مورد آن نشان می دهد.

در نوامبر سال 2020 ، مقامات بانک مرکزی و وزارت دارایی آلمان در کنفرانس اختراع دوباره پول (Reinvention of Money) در فرانکفورت خواستار انتشار یورو دیجیتال شدند.

اولاف شولتز وزیر دارایی آلمان خواستار انتشار یورو دیجیتال در اولین فرصت شد. وی اظهار داشت: «هیچ دلیلی ندارد که منتظر بمانیم و تماشا کنیم.»

فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB)، به تهدیدات علیه حاکمیت منطقه یورو از نگاه ECB اشاره کرد. بانک مرکزی اروپا بیش از هر چیزی ارز های دیجیتال رسمی خارجی را تهدید اصلی علیه یورو می بیند.

این در حالی است که همه اعضای کشور های عضو بانک مرکزی اروپا چنین نگاهی ندارند. به عنوان مثال، با رمزارز ها مخالفت کرده است. وفق دادن ديدگاه او با نظر بانک مرکزی اروپا نیازمند تلاش است.

SEC در مقابل ریپل

ایالات متحده آمریکا یکی از کشور هایی است که تنش بین مقامات مرکزی و طرح های ابتکاری خصوصی بروز یافته است. بارزترین مثال آن در مورد شرکت ریپل لبز (Ripple Labs) است. این پروژه بار ها مورد هجمه قرار گرفته است. البته نه به این دلیل که یک ارز دیجیتال است، بلکه به این خاطر که اوراق بهادار است.

نمونه ریپل به اختلافی اشاره دارد که صندوق بین المللی پول برای ورود به مسائل مربوط به رمزارز ها باید از آن بهره ببرد. دولت ایالات متحده به طور کل بیشتر نگران مسائل مربوط به اوراق بهادار است تا ارز ها.

به عنوان مثال، ریپل حتی از ایالت نیویورک مجوز ارز دیجیتال گرفته است. اروپایی ها نیز تا حدی مسائل ارزی را به کانون توجهات آورده اند. در آسیا نیز همه نگاه ها به یوان دیجیتال است که در مرحله آزمایش قرار دارد.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

شرکتی در پرتغال رمزارز را برای پرداخت قبض برق می‌پذیرد

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

یک نهاد دولتی دبی رمزارز را برای پرداخت ها قبول می کند

رمزارز چالشی برای حکمرانی دلار امریکا نیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته