جمعه 7 اردیبهشت 1403

مدعی نام ناکاموتو دو سایت بیت کوین را تهدید به شکایت کرد

برنامه نویس استرالیایی که مدعی است «ساتوشی ناکاموتو» است، دو تارنمای بیت کوین را تهدید کرد اگر اوراق سفید (White paper) بیت کوین را حذف نکنند، از آن ها شکایت می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «کرگ رایت» (Craig Write) برنامهنویس استرالیایی که مدعی هویت مبدع بیت کوین ساتوشی ناکاموتو است، تارنماهای Bitcoin.org و Bitcoincore.org را تهدید کرد در صورتی که اوراق سفید و دیگر دارایی فکری متعلق به او را از تارنمای خود حذف نکنند، علیه آن ها اقدام حقوقی خواهد کرد.

این دو تارنمای روز 21 ژانویه نامه ای را از وکلای رایت دریافت کردند که آن ها را متهم به نقض قوانین تکثیر کرده و مدعی شده بود که رایت، به عنوان مبدع بیت کوین مالک قانونی اوراق سفید بیت کوین، نام و علامت تجاری بیت کوین و دو سایت مزبور است.

تارنمای bitcoin.org در اطلاعیه ای که امروز پنجشنبه منتشر کرد، گفته است که ادعای وکلای کرگ مبنی بر اینکه او همان ساتوشی ناکاموتو است، «بی ارزش» است و این تارنما خواسته آنان را رد کرده است.

اما در حالی که مالک bitcorin.org که با نام مستعار کبرا (Cobra) فعالیت می کند، ادعا و خواسته رایت را رد کرده، مالک تارنمای bitcoincore.org تسلیم تهدید او شده و اقدام به حذف اوراق سفید و ارجاع های مرتبط با آن از تارنمای خود کرده است.

کبرا با انتقاد از این اقدام مالک bitcoincore.org، گفته است که او در کمتر از دو ساعت اوراق سفید را حذف کرد و با این کار خود به ادعاهای دروغ رایت اعتبار بخشید.

با این حال، «ولادیمیر جی وان در لان» مالک bitcoincore.org و نگهدارنده کنونی کد بیت کوین، در پیامی توییتری گفت که قصد ندارد با درگیر شدن در این مسایل به خود آسیب بزند. او نوشت: «من شخصا برای بیت کوین شهید نخواهم شد، حفاظت از بیت کوین بر عهد شما است که دارنده بیت کوین هستید.»

رایت تاکنون چندین بار علیه شخصیت های مختلفی در فضای رمزارزها که به نوعی ادعای او درباره هویت ساتوشی ناکوموتو را رد کرده اند، شکایت کرده است؛ اما در هیچ موردی پیروز نشده است.

در حالی که وان در لان گفته خود را مشغول این بازی ها نمیکند، بلکه تمرکزش روی سیستم بیت کوین است، کبرا تاکید کرده به لحاظ قانونی حق میزبانی اوراق سفید بیت کوین را دارد و در عین حال ابراز امیدواری کرده است که تارنماهای دیگر نیز مانند او در مقابل ادعاهای رایت ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته