چهارشنبه 29 فروردین 1403

بازار رمزارزها در شوک عرضه و کاهش قیمت

بازار رمزارزها امروز وضعیت به خصوصی را دارد و نگاه به چارت قیمت ها نشان از آن دارد که تقریبا همه سکه ها با افت قیمت رو به رو شده اند.

به گزارش سکه نیوز، اطلاعات کوین گکو نشان می دهد که ارز بازار رمزارزها به حدود 900 میلیارد دلار رسیده است و این می تواند به دلیل افت قیمت بیشتر ارزهای دیجیتال باشد.

کارشناسان این موضوع را به این دلیل مربوط می دانند که در معاملات روز گذشته، تعداد زیادی از نهنگ های بازار، اقدام به فروش کردند و این موضوع قیمت ها را با افت همراه کرد.

در این میان دیده می شود که بیت کوین که در هفته های اخیر با رکوردشکنی های بسیار همراه شده بود، با افتی جدی رو به رو شد و به مرز 30 هزار دلار رسید.

در این بین اتریوم نیز با 13 درصد افت در طول روز گذشته به محدوده هزار و 137 دلاری رسید.

ریپل نیز که امیدواری های جدیدی را برای بهبود شرایط حقوقی خود به دارندگان XRP می دهد نتوانست جلوی کاهش قیمت این ارز دیجیتال را بگیرد و قیمت XRP نیز با 11 درصد افت به 26 سنت رسید.

 

شاید بخواهید بدانید: ریپل چیست؟

 

در میان سکه های شناخته شده، لایت کوین افت کمتری داشت و با تنها 6.8 درصد افت به 134 دلار رسید.

برخی از فعالان بازار این جریان را فرصت خرید می دانند، اما برخی نیز این احتمال را می دهند که بار دیگر با عرضه های شدید نهنگ ها رو به رو شویم.

کارشناسان پیش از این نیز این هشدار را داده بودند که افزایش قیمت ها ممکن است تنها یک تله برای خریداران خرد باشد. به این معنی که قیمت ها تا درجات بالایی افزایش پیدا کند و در آن سطح که حباب ها دیگر توان رشد ندارند، نهنگ ها دارایی خود را به سرمایه گذاران خرد به فروش برسانند. این موضوع نتیجه ای جز ضرر مردم و سرمایه گذاران خرد ندارد.

پیش تر نیز در سال 2017 دیده بودیم که قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم با ایجاد فضاهای رسانه ای و تبلیغات گسترده، به درجات بالایی رسیدند، اما در نهایت پس از افرایش قیمت با فروش های گسترده نهنگ ها، تنها چیزی که برای مردم و سرمایه گذاران خرد باقی ماند، ضررهای گسترده بود.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته