شنبه 1 اردیبهشت 1403

نهادهای نظارتی ژاپن در مورد XRP چه می‌گویند؟

«آژانس خدمات مالی» ژاپن در موضعی مشابه با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، توکن XRP ریپل را از نوع اوراق بهادار نمی داند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، آژانس خدمات مالی ژاپن که نهاد ناظر بر اوراق بهادار در این کشور است، روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش تارنمای «بلاک کریپتو» تصریح کرده است که این نهاد XRP را جزو اوراق بهادار نمی داند.

این نهاد در میانه اخبار درگیری حقوقی ریپل با کمیسیون اوراق بهادار آمریکا (SEC) گفته است که XRP در چارچوب قوانین ژاپن در دسته بندی اوراق بهادار جای نمی گیرد.

اگرچه اظهارنظر نهاد ژاپنی تاثیری بر روند حقوقی شکایت SEC از ریپل ندارد، اما در کنار اظهارنظر مشابهی از سوی خزانه داری بریتانیا، حاکی از نبود اجماع میان نهادهای نظارتی کشورهای مختلف درباره ماهیت XRP است.

پیشتر نیز موسسه مالی SBI ژاپن گفته بود که براساس قوانین این کشور، XRP نوعی دارایی رمزنگاری شده است.

همچنین، خزانه داری بریتانیا نیز با انتشار اطلاعیه ای به توضیح چکیده قوانین مصوب بر روی ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها پرداخته است و طی آن XRP ریپل را یک توکن معاملاتی عنوان کرده است، نه اوراق بهادار.

SEC مدعی است که توکن XRP شرکت ریپل در دسته بندی اوراق بهادار قرار می گیرد و این شرکت هنگام عرضه اولیه آن بدون مجوز این نهاد فدرال آمریکا اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته