چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هشدار وزارت خزانه داری آمریکا درباره مخاطرات احتمالی ارزهای دیجیتال

شورای ناظر بر ثبات مالی بازارهای تجاری وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش سالانه خود ضمن ارجاع به رمزارزها و دارایی های دیجیتال به عنوان فناوری های نوظهور در اکوسیستم مالی ایالات متحده، نسبت به خطر بالقوه ارزهای دیجیتال هشدار داده است.

نوآوری های نسل جدید مانند رمزارزها و شبکه های مالی غیر متمرکز می توانند ضمن پاسخگویی به نیازهای نوظهور شهروندان، در هزینه های جاری نیز صرفه جویی کنند.

این شورا موظف است در طی زمان و با بررسی بازارهای تجاری، خطرات نوظهور که متوجه ثبات مالی ایالات متحده می شود را تشخیص دهد. در این گزارش عنوان شده نوآوری های نسل جدید مانند رمزارزها و شبکه های مالی غیر متمرکز می توانند ضمن پاسخگویی به نیازهای نوظهور شهروندان، در هزینه های جاری نیز صرفه جویی کنند. البته این شورا به خطرات نوآوری های نسل جدید مانند تکنولوژی بلاک چین نیز اشاره کرده است و عنوان می کند ارزهای دیجیتال می تواند خطرات زیادی را متوجه سیستم اقتصادی آمریکا کند.

خطر خرابی سیستم های ارائه کننده خدمات غیر متمرکز، و لزوم برون سپاری برخی از جبنه های عملیاتی

یکی از خطرات ارزهای دیجیتال که در این گزارش به صورت مفصل به آن پرداخته شده، خطر نوسان شدید بازارهای تجاری غیر متمرکز است. طبق گزارش شورای ناظر بر ثبات مالی بازارهای تجاری آمریکا، خطر خرابی سیستم های ارائه کننده خدمات غیر متمرکز، و لزوم برون سپاری برخی از جبنه های عملیاتی وجود دارد و این می تواند باعث اختلال در کل سیستم شود.

این شورا برای جلوگیری از فروپاشی اکوسیستم های اقتصادی، پیشنهاداتی را نیز ارائه می دهد. شورای ناظر بر ثبات مالی بازارهای تجاری آمریکا، آژانس های ارائه دهنده خدمات مالی غیر متمرکز را ترغیب می کند تا به صورت متناوب تاثیر خدمات مالی خود بر شهروندان و جامعه هدف را مورد ارزیابی قرار دهند. این شورا همچنین از قانونگذاران ایالاتی و فدرال آمریکا درخواست کرده ضمن همکاری و هم افزایی با یکدیگر، نسبت به تشخیص و مقابله با خطرات ناشی از نهادینه سازی نوآوری های نسل جدید ، اقدام های لازم را به عمل آورند.

علیرغم اینکه بسیاری از نهادهای دولتی ایالات متحده آمریکا حمایت خود را از رمزارزها و بازارهای تجاری غیر متمرکز اعلام کرده اند، با این اوصاف برخی دیگر از نهادهای دولتی این کشور کماکان موضع محافظه کارانه ای در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ می کنند.

موضع منعطف تر نهادهای دولتی در آینده نزدیک

با این وجود ارزهای دیجیتال در راس هرم استحفاظی نهادهای نظارتی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. بسیاری از مراکز قانونگذاری این کشور توجه ویژه ای به بازارهای مالی غیر متمرکز معطوف کرده اند، با این اوصاف می توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک،  نهادهای دولتی ایالات متحده موضع منعطف تری نسبت به پذیرش رمزارزها اتخاذ کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری در سرتاسر جهان از درگاه های پرداخت رمزارز استفاده می کنند و همین موضوع می تواند باعث شود نهادهای قانونگذار ایالات متحده نیز نسبت به نهادینه سازی گسترده صنعت امور مالی غیر متمرکز اقدام کنند.

منبع: blockchain.news

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته