جمعه 31 فروردین 1403

کاهش ارزش طلا با تقویت دلار و سوددهی خزانه داری

با افزایش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و تقویت دلار، و پس از بهبود بیش از حد انتظار چشم اندازهای اقتصادی و پیش بینی تورم، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 03:50 به وقت گرینویچ 0.3 درصد افت کرد و به 1738.12 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد کاهش به 1737.70 دلار در هر اونس رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست در دیلی اف ایکس، گفت: «داده های قوی تر از حد انتظار نشان می دهد که تورم در ماه های آینده سریعتر از حد انتظار افزایش خواهد یافت، که منجر به افزایش سوددهی واقعی و اعمال فشار بر طلا می شود.»

قیمت های تولیدکننده در ایالات متحده بیش از آنچه در ماه مارس پیش بینی شده بود افزایش یافت، در نتیجه بالاترین افزایش سالانه در 9 و نیم سال گذشته را نشان داد و نشانگر آغاز تورم بالاتر با بازگشایی اقتصاد در میان تقویت بهداشت عمومی و کمک های قابل توجه دولت است. سرمایه گذاران طلا را به عنوان یک پرچین در برابر تورم بالاتر می دانند، اما سوددهی بالاتر اوراق خزانه داری برخی از جذابیت های این فلز را کمرنگ می کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده در نقطه عطفی قرار دارد، و امیدوار است که تورم و استخدام در ماه های آینده تسریع شوند، اما اگر بازگشایی عجولانه منجر به ادامه روند افزایش مبتلایان ویروس کرونا شود، خطراتی وجود دارد.

یانگ گفت: «انتظار می رفت بازارهای آسیا و اقیانوس آرام پر کار تر شوند اما امروز صبح معاملات کمتری انجام شد، و این تقاضا برای دارایی های امن را افزایش می دهد و دلار در این رقابت پیروز می شود و فشار بیشتری بر طلا وارد می کند.»

شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب 0.1 درصد افزایش یافت، و این باعث می شود که طلا برای خریداران خارج از ایالات متحده گران تر باشد.

در جای دیگر، نقره 0.4 درصد کاهش یافت و به 25.13 دلار رسید و پالادیوم با 0.3 درصد کاهش به 2،630.78 دلار رسید. پلاتین با افت 0.6 درصد به 1،191.87 دلار رسید.

کد خبر: 1400012302MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته