شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت طلا به دلیل داده های قوی اقتصادی

قیمت طلا در جمعه کاهش یافت، تا در مسیر ثبت بدترین هفته در یک ماه گذشته قرار گیرد، زیرا داده های اقتصادی ایالات متحده و افزایش سوددهی اوراق خزانه داری تاثیر گذار بودند. پالادیوم هم پس از ثبت یک رکورد تاریخی در روز گذشته، امروز کاهش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1765.15 دلار در هر اونس رسید که کاهش هفتگی تقریبا 0.6 درصدی را به همراه داشته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1 درصد کاهش به 1765.60 دلار در هر اونس رسید.

علیرغم افت، شمش برای اولین سود ماهانه خود در سال جاری آماده است، زیرا در 22 آوریل به بالاترین سطح دو ماهه با 1797.67 دلار رسیده بود.

استفان اینس، مدیر در SPI Asset Management گفت: «داده ها در روز پنجشنبه نشان داد که رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سال تسریع شده است زیرا محرک های مالی هزینه های مصرف کننده را افزایش داده و مسیر را برای قوی ترین عملکرد در حدود چهار دهه گذشته آماده کرده است. این رشته داده های اقتصادی قوی ایالات متحده بر طلا فشار وارد می کند.»

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین سطح در بیش از دو هفته گذشته قرار گرفت و هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش داد.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «داده های اقتصادی بهتر بر اوراق قرضه تاثیر می گذارد، در نتیجه سوددهی افزایش می یابد و تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها کمتر می شود.»

پالادیوم پس از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخی 2981.99 دلار در روز پنج شنبه، با افت 0.1 درصدی به 2948.78 دلار در هر اونس رسید. این فلز همچنان در مسیر ثبت سومین سود متوالی هفتگی و ماهانه خود است.

نقره با کاهش 0.7 درصدی به 25.89 دلار در هر اونس رسید اما برای سود 6 درصدی در ماه آماده شد که بالاترین میزان از ماه دسامبر است. پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1200.66 دلار رسید.

کد خبر: 1400021001MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته