جمعه 31 فروردین 1403

کاهش قیمت طلا با رشد شاخص های دلار و سوددهی

قیمت طلا صبح چهارشنبه در بازار های آسیا کاهش یافت، زیرا شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و شاخص دلار افزایش یافتند. سرمایه گذاران همچنین منتظر اطلاعات مربوط به تورم ایالات متحده برای ماه آوریل هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی طلا تا ساعت 4:17 صبح به وقت گرینویچ با 0.39 درصد کاهش به 1828.85 دلار رسید.

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته رسید.

شاخص دلار که به طور معمول در خلاف جهت طلا حرکت می کند، روز چهارشنبه افزایش یافت اما همچنان نزدیک به سطوح پایین سال 2021 معامله می شود.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، (CPI)، در اواخر روز منتشر می شود. سرمایه گذاران در جستجوی پیامدهای بعدی این داده ها هستند، تا ببینند موضع دولت و به ویژه فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و تورم چه خواهد بود.

مقامات بانک فدرال همچنان به پیشرفت کشور در جهت بهبود اقتصادی از کووید 19 خوش بین بودند، اما هشدار دادند که راه پیش رو طولانی است، زیرا داده های منتشر شده از جمله مشاغل غیرزراعی، رشد ناامیدکننده ای را برای ماه آوریل نشان داد.

در آن سوی اقیانوس اطلس، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان قرار است روز چهارشنبه سخنرانی کند.

با این حال، گزارش فرصت های شغلی ایالات متحده در روز سه شنبه برای ماه مارس به رکورد 8.123 میلیون نفر افزایش یافت، که نشان می دهد کمبود کارگر مانع رشد مشاغل است. با این حال، نزدیک به 10 میلیون آمریکایی هنوز به دنبال کار هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در اوایل روز، در آسیا، بیکاری در کره جنوبی به 3.7 درصد، کمترین میزان در هشت ماه گذشته، کاهش یافت. با ادامه بهبود اقتصادی در این کشور، تعداد افراد شاغل نیز با بالاترین سرعت در حدود هفت سال گذشته افزایش یافته اند.

در سایر فلزات گرانبها، پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت، در حالی که نقره 0.6 درصد و پلاتین 0.5 درصد افت کردند.

کد خبر: 1400022201MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته