شنبه 8 اردیبهشت 1403

یورو دیجیتال پیش از عرضه توسط دو نهاد بررسی می شود

کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا (ECB) به اتفاق هم یک اطلاعیه درباره امکان عرضه دیجیتال یورو منتشر می کنند. هر دو نهاد بر این واقعیت تاکید کردند که این ارز دیجیتال اگر زمانی عرضه شود، می تواند مکملی برای پول نقد و روشهای پرداخت به وسیله بخش های خصوصی باشد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، کمیسون اروپا و بانک مرکزی اروپا هر دو تلاش کنند که به نیاز های جدید در بحث پرداخت در اروپا پاسخ دهند.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به تغییرات سریع و دیجیتالی شدن محیط پرداخت و ظهور دارایی های دیجیتال، بانک مرکزی اروپا به دنبال بررسی احتمال عرضه دیجیتال یورو است.ر

بانک مرکزی شروع عرضه دیجیتال یورو را در اواسط 2021 رسیدگی خواهد کرد. هر دو نهاد پس از مشورت های عمومی، یک دوره مقدماتی را نیز طی کنند.

علاوه بر این، پروژه یورو دیجیتال به سوالات فنی و زمینه ای پاسخ خواهد داد. این به بانک مرکزی اروپا کمک میکند که ابزار لازم را برای آماده سازی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا مهیا کند.

در 12 ژانویه 2021، مشورت عمومی با بیش از 8000 پاسخ به وسیله یک بررسی آنلاین انجام شد.

«فابیو پانتا»، عضو هیئت مدیره بانک و رییس کارگروه یورو دیجیتال در مورد مشارکت بالا در پاسخ دهی عمومی گفت: «این نشان دهنده علاقه شهروندان اروپایی به دیدن دیجیتال یورو است.

نظر شهروندان، تجار و تمام سهام داران برای ما مهمترین چیز است همان طور که ما تلاش می کنیم در یابیم دیجیتال یورو در چه زمینه هایی بیشترین کاربرد را خواهد داشت.»

بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا اظهار داشتند که در تلاش برای بررسی مشکلات احتمالی پس از معرفی دیجیتال یورو بوده اند. آنها همچنین به سطوح فنی هم علاوه بر سوالات قانونی و سیاست گذاری توجه دارند.

«کریستین لگارد» رییس بانک مرکزی اروپا همواره با خوش بینی به دیجیتال یورو نگاه کرده است. او مدعی شده است که عرضه دیجیتال یورو برای ثبات پول منطقه لازم خواهد بود.

با این وجود لگارد منتقد دارایی های دیجیتال مانند استیبل کوین ها و بیت کوین بوده است. او از آنها به عنوان بی ارزش، غیر قابل تبدیل و مخاطره آمیز یاد کرده بود که نمیتوانند مانند پول عمل کنند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته