پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

52 کسب‌وکار رمزارزی زیر ذره‌بین FCA در سال 2020

بر اساس گزارش ها، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) فقط در سال گذشته 52 تحقیق در مورد مشاغل رمزارزی را آغاز کرده است. شركت حقوقی مستقر در لندن RPC فاش کرد كه این فقط می تواند بخش کوچکی از فعالیت های رمزارزی كه قوانین نظارتی را نقض می كند یا كاملاً غیرقانونی است باشد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، به گفته سم تیت، شریک و مدیر بخش جرایم یقه سفید در RPC، رگولاتور ها ممکن است با چالش هایی در زمینه انجام تحقیقات به دلیل کمبود منابع مواجه شود. تیت اظهار داشت: «اگر FCA اکنون به نقطه اشباع رسیده است و فقط می تواند با 50-60 مورد ارز دیجیتال در سال مقابله کند، پس از فروپاشی جنون ارز دیجیتال فعلی، چندین مورد بررسی نشده هنوز باقی می مانند.»

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

این اقدام توسط FCA به دلیل «افزایش فروش نادرست، فروش تحت فشار و کلاهبرداری آشکار» انجام شد. با شتاب گرفتن بازار رمزارز، علاقه و تبلیغ ارزهای دیجیتال افزایش یافته و FCA قصد دارد با ورود بیشتر شرکت کنندگان به بازار دارایی های دیجیتال، از کاربران محافظت کند.
با توجه به یادداشت مشابه، FCA قبلاً نیز ممنوعیت فروش رمزارز و مشتقات آن به سرمایه گذاران خرد را در ماه اکتبر اعلام کرده بود. این نهاد نظارتی معتقد است که آنها قادر خواهند بود 53 میلیون پوند [73.6 میلیون دلار] از ضرر سرمایه گذاران خرد در فعالیت های مرتبط با رمزارز جلوگیری کنند.
نهاد رگولاتوری انگلستان همچنین «روش ثبت موقت» را برای مشاغل رمزارز موجود اجرا کرده است که آن ها در صورت عدم رعایت در معرض اعلام جرم و تحقیقات رگولاتوری قرار خواهد داد. تیت همچنین اضافه کرد:
«تحقیقات خود FCA نشان می دهد که سرمایه گذاری خرد در رمزارز ها فقط به جوانان مایل به یک قمار کوچک محدود نمی شوند. سرمایه گذاری در میان جمعیت های قدیمی در حال افزایش است، بسیاری از آنها این کار را به عنوان بخشی از برنامه پس انداز بلند مدت خود انجام می دهند و بسیاری فکر می کنند از سقوط ارزش دارایی های رمزارز در امان هستند. به نظر می رسد این یک دستورالعمل برای آسیب جدی و ناامیدی مشتریان است.»

مطالب مرتبط:

راهکار جامع رمزارزی برای انتقال بین‌المللی ارزی

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته