جمعه 31 فروردین 1403

علاقه زیاد بانک فرانسه به حوزه استیبل کوین‌‌ها

رئیس بانک فرانسه اعلام کرده است که این بانک بررسی‌های مختلفی را روی استیبل کوین‌ها انجام داده است و علاقه به حوزه استیبل کوین‌‌ها دارد.

به گفته فرانکویس ویلروی، مدیر عامل بانک فرانسه، این بانک علاقه دارد به حوزه استیبل کوین‌‌ها وارد شود.

ویلروی اعلام کرده که این بانک با دقت زیادی در حال بررسی شبکه‌هایی است که به کاربران خود اجازه تبادل استیبل کوین با اوراق بهادار، کالا و خدمات توکنی شده را می‌دهند. البته از نظر او استیبل کوین‌ها با دارایی‌های دیجیتال مثل بیت کوین تفاوت دارند و آینده‌شان روشن‌تر است.

ویلروی همیشه یکی از منتقدان بیت کوین بوده است و در سال 2017 در کنفرانس در پکن این صحبت‌ها را اعلام کرد:

«باید با صراحت بگویم که بیت کوین به هیچ وجه یک واحد پول یا حتی یک رمزارز نیست. ناپایداری شدید بیت کوین باعث می‌شود که ارزش مالی نداشته باشد و هیچ‌کس نیز در قبال آن مسئول نیست. بانک فرانسه به آن‌هایی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، یادآور می‌شود که ریسک زیادی را خواهند پذیرفت.»

ماریو دراگی، مدیر عامل بانک مرکزی اروپا به تازگی صحبت‌های مشابهی داشته است و گفته که رمزارز نمی‌تواند یک واحد پول معتبر باشد و ریسک زیادی دارد. او نیز تأکید دارد که مسئولیت این ارزها را به عهده ندارد.

استیبل کوین‌ها، بر خلاف بیت کوین، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که ارزش‌شان همیشه ارتباط مستقیمی با یک دارایی ملموس مثل طلا داشته باشد. استیبل کوین‌هایی مثل مجموعه کوین‌های TrustToken نیز وجود دارند که ارزش هر توکن برابر با یک واحد از یک ارز فیات است. از جمله این کوین‌ها می‌توان به TrueUSD (استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا)، TrueGBP (به پشتوانه پوند انگلستان)، TrueAUD (استیبل کوین دارای پشتوانه دلار استرالیا) و TrueCAD (به پشتوانه دلار کانادا) اشاره کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

آشنایی با ارز دیجیتال کرو دائو (CRV)

کرو یک صرافی غیرمتمرکز برای استیبل کوین ها است که از یک بازارگردان خودکار (AMM) برای مدیریت نقدینگی استفاده می کند. در این مطلب...

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

پکسوس استاندارد که در سپتامبر سال 2018 تاسیس شد، یک استیبل کوین با ضمانت ارز فیات است. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته