جمعه 10 فروردین 1403

مدیر عامل بایننس از شرکت سرمایه‌گذاری سکویا شکایت کرد

شرکت سرمایه‌گذاری سکویا و مدیر عامل صرافی بایننس، بیش از یک سال است که دچار اختلاف‌های عمیقی شده‌اند و اکنون چنگ‌پنگ ژائو اعلام کرده که برای اعاده حیثیت خود از سکویا شکایت می‌کند.

پس از آنکه پرونده شکایت شرکت سرمایه‌گذاری سکویا علیه صرافی بایننس مختومه اعلام شد، چنگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیر عامل این صرافی، شکایتی علیه این شرکت مطرح کرده و درخواست اعاده حیثیت دارد.

ژائو که یکی از بزرگ‌ترین افراد فعال در زمینه صرافی‌های رمزارز است (و گاهی CZ هم نامیده می‌شود) ادعا می‌کند که واحد چین شرکت سکویا به حیثیت او صدمه زده و باعث شده او نتواند با ارزش‌گذاری عادلانه، برای صرافی خود سرمایه جذب کند. بنابراین سکویا باید خسارت‌های وارد شده به او را جبران کند.

طبق شکایتی که نزد دادگاه عالی هنگ‌کنگ ثبت شده است، ژائو از طریق وکیل خود، درخواست برگزاری جلسه مقدماتی دادگاه و تعیین خسارت‌های وارد شده را کرده است.

طبق اطلاعات موجود روی سایت دادگاه، جلسه مقدماتی پرونده HCMP 2770/2017 روز 25 ژوئن برگزار خواهد شد. هدف این جلسه تعیین خسارت‌های وارد شده به ژائو پس از شکایت شرکت سکویا در ترایخ 27 دسامبر 2017 است. گفته می‌شود این شکایت باعث شده روند جذب سرمایه بایننس تا 1 مارس 2018 به تعویق بیافتد.

ژائو درخواست کرده که اگر این ادعا ثابت شود، شرکت سکویا باید طبق آنچه دادگاه تعیین می‌کند به او غرامت بپردازد. او در این رابطه گفته:

«شکایتی که سکویا از من کرد، خسارت‌های زیادی را به من وارد نمود و حق دارم که غرامت درخواست کنم. در این مدت هم به وجهه من صدمه وارد شده است و هم فرصت جذب سرمایه برای بایننس را با ارزش‌گذاری‌های بسیار بالا از دست داده‌ام.»

شرکت سرمایه‌گذاری سکویا در این رابطه صحبتی نکرده است.

این شرکت در اواخر سال 2017 به صورت یک‌طرفه و بدون اطلاع دادن به ژائو، از او شکایت کرد و ادعا داشت که او در زمان مذاکره برای جذب سرمایه راند A بایننس، یکی از توافق‌های انحصاری بین دو طرف را زیر پا گذاشته است. آن‌ها مدعی بودند که ژائو همزمان حین مذاکره با سکویا، با شرکت سرمایه‌گذاری IDG نیز وارد مذاکره شده است.

حدود سه ماه بعد، قاضی دادگاه عالی رأی داد که سکویا نباید به صورت یک طرفه از ژائو شکایت می‌کرده است زیرا هیچ مدرکی وجود ندارد که دو طرف سعی کرده‌اند مشکل خود را حل کنند.

به این ترتیب، طرفین وارد فرآیند حل اختلاف شدند و مدارک خود را به شورایی متشکل از سه داور ارائه دادند. پس از حدود یک سال، در دسامبر 2018، مرکز حل اختلاف هنگ‌کنگ تمام ادعاهای سکویا را بی‌پایه و اساس خواند زیرا مذاکره ژائو با شرکت IDG برای جذب سرمایه راند B بوده است.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته