جمعه 31 فروردین 1403

فروش بیت کوین سرقت شده از بایننس

چند روز پیش خبر بزرگی مبنی بر هک شدن صرافی بایننس منتشر شد. هرچند پول‌های به سرقت رفته هنوز پیدا نشده است، به نظر می‌رسد گروه دیگری از افراد قصد دارند از این هک به نفع خود سو استفاده کنند و درصدد فروش بیت کوین سرقت شده برآیند.

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا، روز 7 می مورد حمله واقع شد و هکرها توانستند 7000 بیت کوین از آن به سرقت ببرند که در آن زمان بیش از 41 میلیون دلار بیت کوین ارزش داشت. چنگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، به سرعت وارد عمل شد و قابلیت پرداخت و دریافت پول از طریق این صرافی را معلق کرد. این محدودیت در 16 می ماه رفع شد.

هرچند پول‌های دزدیده شده هنوز پیدا نشده‌اند، به نظر می‌رسد هکرهای سارق، اقدام دیگری را برنامه‌ریزی کرده‌اند. یکی از کاربران سایت Reddit، در صفحه رمزارز این سایت نوشته تیمی که صرافی بایننس را هک کرده بود، 7000 بیت کوین به سرقت رفته را با 70 درصد تخفیف می‌فروشد و لینکی هم برای خرید آن بیت کوین‌ها در مطلب خود آورده است.

فروش بیت کوین سرقت شده از بایننس
فروش بیت کوین سرقت شده از بایننس

این صفحه ادعا می‌کرد که کاربرها می‌توانند 3 بیت کوین را در ازای 20 اتر و 0.2 بیت کوین را در ازای 2 اتر خریداری کنند و کاربرها را به صفحه‌ای می‌فرستاد که از آن‌ها می‌خواست آدرس بیت کوین و sesssionهای اتر خود را وارد کنند.

فروش بیت کوین سرقت شده از بایننس
فروش بیت کوین سرقت شده از بایننس

این اقدام از نظر بسیاری از کاربران نوعی کلاه‌برداری جدید است و به سایرین هشدار داده‌اند که فریب آن را نخورند. یکی از کاربرها اینگونه نوشته است:

«مراقب درخواست‌هایی باشید که از شما می‌خواهند مبلغ زیادی پول را به یک غریبه بدهید تا او لطف بزرگی در حقتان بکند. این درخواست‌ها کلاه‌برداری هستند.»

افراد معروف زیادی به بایننس پیشنهاد کمک کرده‌اند تا بتواند ردپای سارق‌ها را پیدا کرده و پول‌های به سرقت رفته را بازگرداند. برای نمونه جان مک‌آفی گفته است:

«در صورتی که می‌توانم هر کمکی انجام دهم، به من خبر دهید. علیرغم اینکه دلقک‌بازی‌های زیادی انجام می‌دهم، هنوز هم یکی از باتجربه‌ترین افراد زنده در زمینه امنیت سایبری هستم زیرا 51 سال است که این کار را انجام می‌دهم. در خدمت شما هستم.»

جاستین سان، مدیر عامل شرکت تران نیز اعلام کرده بود که حاضر است به اندازه بیت کوین‌های به سرقت رفته، USDT به بایننس اهدا کند ولی ژائو پیشنهاد او را رد کرد. Whale Alert، نام کاربری مستعاری در توییتر که جابه‌جایی توکن‌ها و سکه‌های مختلف از کیف پول‌های مختلف را تحت نظر دارد نیز پیشنهاد کمک به بایننس کرد:

«هشدار ویژه‌ای را برای نظارت بر پول‌های به سرقت رفته ایجاد کرده‌ایم. اگر کسی بخواهد پول‌ها را جابه‌جا کند، شما اول از همه متوجه خواهید شد.»  

منبع : ambcrypto

بیشتر بخوانید

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته