جمعه 10 فروردین 1403

رشد پرشتاب بیت کوین به چه دلیلی است ؟

ارزش بازار بیت کوین روز سه‌شنبه، برای اولین بار از سال 2018، از مرز 200 میلیارد دلار رد شد. چه عامل یا عواملی باعث این رشد پرشتاب بیت کوین طی چند ماه گذشته شده‌اند؟

قیمت اولین و مهم‌ترین رمزارز دنیا در کمتر از سه ماه، از 4092 دلار به 11470 دلار رسیده است. این در حالی است که قیمت بیت کوین در سه ماه اول 2019 تا 3404 دلار نیز کاهش پیدا کرده بود و ارزش بازار آن به 59 میلیارد دلار رسیده بود. این رمزارز از ابتدای سال تا به امروز بیش از 200 درصد رشد کرده و عوامل پایه‌ای موجود، حاکی از افزایش قیمت آن در آینده هستند. 

چه عاملی باعث رشد پرشتاب بیت کوین شد؟

گذر کردن ارزش بازار بیت کوین از مرز 200 میلیارد دلار برای اولین بار از ژانویه 2018

گاریک هیلمان یکی از متخصصان بلاک چین، در آخرین مصاحبه‌اش با CNBC در بخش اخبار رمزارز  توضیح داد که به واسطه مدل عرضه و تقاضای بیت کوین، سرمایه‌گذاران بیشتری در حال ورود به بازار این رمزارز هستند. او توضیح داد که میزان عرضه بیت کوین در اواسط سال 2020 تقریبا نصف خواهد شد ولی به دلیل ورود شرکت‌های بزرگ فناوری مثل فیسبوک به این حوزه، علاقه مردم به این حوزه بیشتر شده و در نتیجه تقاضا برای بیت کوین بالاتر می‌رود و باعث رشد پرشتاب بیت کوین شده است.

همچنین، ترس از شدت گرفت جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث افزایش تقاضا شده‌اند و اکنون شاهد افزایش بیشتر قیمت بیت کوین در منطقه چین هستیم. 

طلای تقویت شده

کاهش ارزش دلار آمریکا، آن روی سکه افزایش قیمت بیت کوین است. بانک فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نرخ بهره را در ماه جولای کاهش خواهد داد و این روال تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند تا اقتصاد آمریکا بتواند به ثبات و پایداری بیشتری برسد. 

در همین حین، قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار گذر کرد. این مرز، بار روانی زیادی به همراه خود داشت. توماس لی، مدیر شرکت Fundstrat اشاره کرد که در تحلیل‌های این شرکت شاهد همبستگی منفی قوی‌ای بین قیمت بیت کوین و ارزش دلار آمریکا بوده‌اند و این رمزارز از ضعیف شدن دلار، سود زیادی به دست آورده است. 

مارک مک‌کورمیک مدیر شرکت TD Securities نیز از لقب «طلای تقویت شده» برای توصیف بیت کوین استفاده کرد با اشاره به این نکته که سود حاصل از بیت کوین در شرایط اقتصادی فعلی، از طلا بیشتر بوده است. 

عملکرد شبکه بیت کوین 

نرخ هش شبکه بیت کوین که سرعت اجرای کدهای استخراح رمزارز را مشخص می‌کند، هفته گذشته به بالاترین مقدار خود در کل تاریخ این رمزارز رسید و طبق داده‌های سایت Blockchain.com رکورد 65،193،213 تراهش بر ثانیه را ثبت کرد. این افزایش نرخ هش حاکی از آن است که استخراج‌کننده‌ها از این کار سود زیادی به دست می‌آورند و بنابراین حاضر هستند دستگاه‌های استخراج خود را به مدت طولانی‌تری روشن نگه دارند (که به معنی مصرف برق بیشتر است).  

چه عاملی باعث رشد پرشتاب بیت کوین شد؟

نرخ هش بیت کوین به بالاترین مقدار خود در تاریخ رسید

یکی از تحلیل‌گران معروف بیت کوین که در توییتر با نام کاربری Hodlonaut فعالیت می‌کند در این رابطه گفته است: 

«در حال حاضر، امنیت شبکه بیت کوین با کمک بیش از 57 کوآنتیلیون هش sha256 در هر ثانیه تأمین می‌شود. درک بزرگی این عدد کار ساده‌ای نیست. تا کنون هیچ‌گاه در تاریخ بشریت شاهد چنین امنیتی برای ذخیره ثروت نبوده‌ایم. این امنیت است که قیمت بیت کوین را تعیین می‌کند که به نوبه خود روی نرخ هش اثر می‌گذارد.» 

تعداد تراکنش‌هایی که روی بلاک چین بیت کوین انجام می‌شوند نیز به تدریج ولی با ثبات مناسبی افزایش پیدا کرده است و این یعنی شبکه در حالت پایداری کامل قرار دارد. 

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

بیت بوی کریپتو: آماده پایان رشد قیمت بیت‌کوین باشید

تحلیلگر و تریدر رمزارز، بن آرمسترانگ پس از افزایش قیمت های اخیر بیت کوین اعلام کرده است که معامله گران باید آماده پایان روند...

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته