چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

علاقه‌مندان بیت کوین در کنفرانس امنیت آمستردام

کنفرانس Breaking Bitcoin 2019 که به تازگی در شهر آمستردام برگزار شد، میزبان جمع بزرگی از علاقه‌مندان بیت کوین بود که موضوعات و جنبه‌های مختلف استفاده از این ارز دیجیتال را مورد بحث قرار دادند؛ از جنبه‌های امنیتی تا ریسک‌های اجتماعی و راه‌کارهای فراگیر شدن بیت کوین.

نسیمی خنک از بیرون می‌وزید و وارد سالنی می‌شد که حدود 30 نفر از علاقه‌مندان بیت کوین را کنار هم آورده بود.

از مادری اهل انگلیس که برای سرگرمی وارد دنیای بیت کوین شده بود تا برنامه‌نویسی اهل نیوزلند، همه این افراد به خاطر علاقه زیادی که بیت کوین داشتند، کنار هم جمع آمده بودند.

کنفرانس Breaking Bitcoin 2019 که در شهر آمستردام برگزار شد، یکی از معتبرترین کنفرانس‌های امنیت بلاک چین بود ولی این افراد علاوه بر اهمیت کنفرانس، به خاطر علاقه‌شان به بیت کوین آنجا بودند.

بسیاری از آن‌ها، هزینه‌های روزمره مثل خرید مواد غذایی را با کمک استارتاپی به نام بیتانیک (Bitonic) انجام می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای ارز فیات، از بیت کوین است کنند.

دان کلایمن، رئیس واحد استراتژی بیتانیک در مصاحبه‌ای با کوین‌دسک، در رابطه شرایط این شرکت می‌گوید:

«شاید وقتی تصمیم گرفتیم فقط روی بیت کوین تمرکز داشته باشیم، بخشی از سهم بازار را از دست دادیم ولی اکنون می‌توانیم با آزادی تمام و بدون فشار از طرف سرمایه‌گذارها، تصمیم‌گیری کنیم. همین امر باعث می‌شود که رشد طبیعی‌تر و سالم‌تری را در این بازار پرتلاطم تجربه کنیم.»

ولی کنفرانس Breaking Bitcoin 2019 کمتر روی موضوع رشد تمرکز داشت و به جای آن، بیشتر به آسیب‌پذیری‌های این رمزارز می‌پرداخت، از موارد سیاسی گرفته تا حفره‌های امنیتی.

یکی از طرفداران بیت کوین به نام Udi Wertheime، نشان داد که هکرها می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های حریم خصوصی کیف پول Wasabi Wallet، هویت کاربرها را به دست آورند. (خالق این کیف پول بلافاصله در توییتر از Udi خواست که بعد از ارائه‌اش، در مورد این موضوع با یکدیگر صحبت کنند.)

در مورد چالش‌ها و ریسک‌های اقتصادی بیت کوین نیز صحبت شد. یکی از ریسک‌های موجود این است که کاربران حاضر هستند رمز خصوصی کیف پول خود را در اختیار صرافی‌ها قرار دهند و این امر قدرت زیادی به این شرکت‌ها می‌دهد تا بتوانند آینده این فناوری را تحت تأثیر نظرات خود قرار دهند.

هر کدام از سخنرانی‌ها به موضوع خاصی تعلق داشت و همه سخنران‌ها سعی داشتند راه‌حل‌هایی ارائه دهند که بیت کوین را به آینده پایدارتر نزدیک کند.

کاربرها و محدودیت‌ها

امروزه افراد بسیار معدودی از بیت کوین برای خرید کالاهای روزمره استفاده می‌کنند و Chainalysis نیز پیش‌بینی کرده که فقط 1.3 حجم تراکنش‌های بیت کوین به خرید کالا اختصاص دارد. با این وجود، بسیاری از افرادی که در کنفرانس بیت کوین شرکت کرده بودند، این کار را انجام می‌دادند.

Olaoluwa Osuntokun هم‌بنیان‌گذار Lightning Labs، می‌گوید:

«بزرگ‌ترین مانع فراگیر شدن بیت کوین، احتمالاً ناشی از اقدام‌های قانون‌گذاران ایالتی است که سعی دارند توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با بیت کوین را متوقف کنند. از جمله این اقدام‌ها می‌توان به تقسیم‌بندی شبکه‌ها و تلاش برای کنترل ورود/خروج دستگاه‌های ماینینگ اشاره کرد.»

علاقه‌مندان بیت کوین در کنفرانس امنیت آمستردام

آرون ون ویردون، دبیر مجله بیت کوین، در زمینه ریسک‌های اجتماعی بیت کوین صحبت کرد. به نظر او، قوانین جدیدی مثل قوانین کارگروه اقدام مالی (FATF) شرکت‌ها را مجبور به ارائه داده‌های مشتری‌هایشان به دولت‌ها خواهند کرد و این موضوع ریسک برجسته‌ای برای حریم خصوصی کاربران بیت کوین است.

با این وجود، محیط و جو کنفرانس Breaking Bitcoin بسیار مثبت و خوش‌بین بود. چند نفر از سخنران‌ها، افراد مستقل بودند که نتایج تلاش‌های خود برای رفع مشکلات مختلف بیت کوین را ارائه می‌کردند.

روبن سامسن (Ruben Somsen) یکی از این افراد بود. او از فردی علاقه‌مند به بیت کوین، به برگزارکننده دورهمی‌های مختلف در مورد بیت کوین تبدیل شده بود و حتی راه‌حل‌هایی برای انجام تراکنش‌های بدون تأخیر خارج از بلاک چین نیز ارائه کرده بود.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته