شنبه 1 اردیبهشت 1403

مؤسسه گارتنر: بلاک چین به زودی منسوخ می‌شود

مؤسسه پژوهشی گارتنر به تازگی اعلام کرده که حدود 90 درصد از فناوری‌های مورد استفاده در صنعت بلاک چین، تا 18 ماه آینده از دور خارج خواهند شد و باید فناوری‌هایی جدیدی جای آن‌ها را بگیرند.

مؤسسه پژوهشی گارتنر هشدار داده که 90 درصد فناوری‌هایی بلاک چین مورد استفاده در شرکت‌های مختلف، تا 18 ماه آینده قدیمی خواهند شد و باید تعویض گردند.

آدریان لی، یکی از پژوهشگران ارشد این شرکت، می‌گوید تا به امروز شرکت‌های مختلف از فناوری‌های پراکنده و متنوعی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل تا قبل از رسیدن به سال 2021، اکثر آن‌ها مجبور به تعویض زیرساخت‌های خود خواهند شد.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

به اعتقاد لی، تبلیغات شرکت فروشندگان خدمات بلاک چین نه تنها پرسش‌های شرکت‌ها را رفع نمی‌کنند، بلکه آن‌ها را گمراه کرده و باعث می‌شوند اکثر مشتری‌ها درک مناسبی از نحوه کار پلتفرم‌های توزیع شده و مزیت‌های آن‌ها نداشته باشند:

«بسیاری از مدیران ارشد اطلاعاتی، قابلیت‌ها و مزایای فناوری بلاک چین را به خوبی درک نمی‌کنند و انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای دارند. به همین دلیل نمی‌توانند مذاکرات خوبی با شرکت‌های فروشنده نرم‌افزار و ارائه‌دهنده‌های خدمات داشته باشند.»  

در نهایت، فشار اصلی این شرایط به واحدهای فناوری اطلاعات شرکت‌ها وارد می‌شود زیرا آن‌ها هستند که باید بهترین راه‌حل بلاک چین را برای رفع نیازهای سازمان انتخاب کنند.

پیش‌بینی لی این است که پراکندگی صنعت بلاک چین در چند سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد و به جای اینکه شاهد استانداردسازی و همکاری شرکت‌ها با یکدیگر باشیم، صنعتی خواهیم داشت که چندین پلتفرم مجزا و جدا از هم، در آن فعالیت می‌کنند. بنابراین، گارتنر انتظار ندارد تا قبل از سال 2024، هیچ پلتفرمی به رهبر این بازار تبدیل شود.

چند ماه پیش، گارتنر به شرکت‌های مختلف هشدار داده بود که فعلاً به فکر استفاده از فناوری بلاک چین نباشند. یکی از پژوهشگران ارشد این شرکت به نام دیوید فرلانگر ادعا کرده بود که این صنعت از لحاظ بلوغ، به سطحی چالش‌برانگیز رسیده است و تا زمانی که این چالش‌ها رفع نشوند، شرکت‌ها نمی‌توانند بلاک چین را در مقیاس بزرگ به کار بگیرند.  

با این وجود، گارتنر دو ماه قبل، پیش‌بینی کرد که 20 درصد از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی تا سال 2025 از بلاک چین استفاده خواهند کرد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته