جمعه 10 فروردین 1403

۱۷ میلیون شهروند با تکنولوژی بلاک چین بین چین و ماکائو سفر کردند

علیرغم همه گیری جهانی ویروس کرونا که باعث شده صنعت گردشگری و مسافربری تا مرز ورشکستگی پیش روند، سیستم کد سلامت مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین به 17 میلیون شهروند این امکان را داده است تا تا بین چین و ماکائو سفر کنند. ماکائو یک منطقه خود مختار در دریای جنوبی چین است و هم اکنون بخشی از مناطق ویژه اداری کشور چین محسوب می شود. 

گوانگدونگ که یکی از استان های جنوبی چین محسوب می شود و ماکائو به عنوان یک منطقه خود مختار، با ایجاد یک شبکه کد سلامت پاسخ سریع (QR) مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، برای شهروندان این امکان را فراهم کرده اند تا بدون نگرانی بابت گسترش و یا ابتلا به بیماری کرونا، بین این دو منطقه سفر کنند. 

سیستم کد سلامت پاسخ سریع (QR) مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، مسافرانی که ناقل ویروس کرونا باشند را سریع شناسایی و از چرخه سفرهای هوایی خارج می کند

این سیستم پاسخ سریع مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، وضعیت سلامت مسافران را بدون انتقال مستقیم اطلاعات محرمانه ایشان مورد ارزیابی قرار می دهد. مسافرانی که ناقل ویروس کرونا باشند سریع شناسایی و از چرخه سفرهای هوایی خارج می شوند. 

مقامات ارشد پزشکی چین و ماکائو بدون انتقال مستقیم اطلاعات سلامت شهروندان و مسافران، وضعیت کنونی آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند. شهروندان در ابتدا اطلاعات مرتبط با پیشینه پزشکی خود را در بستر بلاک چین قرار می دهند و مقامات بخش درمان چین و ماکائو نیز با بررسی مدارک پزشکی مسافران از وضعیت سلامت آنها مطلع می شوند. همین موضوع باعث می شود افرادی که ناقل بیماری هستند به سرعت شناسایی و از چرخه سفرهای هوایی خارج شوند.

تکنولوژی بلاک چین در رمزگذاری اطلاعات سلامت شهروندان و تشخیص هویت آنها نقش بسزایی ایفا خواهد کرد

مقامات ارشد پزشکی چین و ماکائو می توانند بدون نقض حریم خصوصی شهروندان و با استفاده از امکانات گسترده تکنولوژی بلاک چین مطلع شوند که آیا مسافران پیش از این با افراد ناقل بیماری کرونا در ارتباط بوده اند یا خیر و اگر در ارتباط بوده اند هم اکنون وضعیت سلامت آنها چگونه است. تکنولوژی بلاک چین در رمزگذاری اطلاعات سلامت شهروندان و تشخیص هویت آنها نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

اگرچه صنعت مسافربری و گردشگری به دلیل همه گیری جهانی ویروس کرونا بسیار آسیب دیده است اما در کشورهای مختلف، نهادهای گردشگری و شرکت های بزرگ مسافرتی در تلاش هستند تا با استفاده از ظرفیت های گسترده تکنولوژی بلاک چین، زمینه را برای بازگشایی دوباره مرزها و احیای صنعت گردشگری و مسافربری آماده کنند. 

منبع: blockchain.news

برای مطالعه دیگر اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته