شنبه 1 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی هند نگران تاثیر رمزارزها بر ثبات مالی است

بانک مرکزی هند در حالی نسبت به تأثیر رمزارز ها بر ثبات مالی ابراز نگرانی کرده که دولت این کشور در حال برنامه ریزی برای ممنوعیت کامل رمزارز ها است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین ناونس، بانک مرکزی هند (RBI) نگران است که ارز های دیجیتال بتوانند بر ثبات مالی کشور تأثیر بگذارند. رئیس این بانک اخیراً گفت که این نهاد نگرانی های خود را به دولت منتقل کرده است.

ابراز تردید دوباره بانک مرکزی هند در حالی مطرح می شود که سرکوب بانک های بزرگ علیه تراکنش های ارز دیجیتال رو به افزایش است. چندین کشور دیگر نیز نسبت به رمزارز ها ابراز نگرانی کرده اند.

بانک مرکزی هند «نگرانی عمده» درباره رمزارز ها دارد

شاکتیکانتا داس (Shaktikanta Das)، رئیس بانک مرکزی هند، در گفت و گویی با کانال 18 شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) گفت که این نهاد هندی «نگرانی های عمده» در مورد رمزارز ها دارد.


تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


اگرچه داس صحبتی از ماهیت این نگرانی ها نکرد، اما مقامات مالی هند در گذشته پولشویی را به عنوان یک نگرانی اصلی عنوان کرده اند.

بانک مرکزی هند در سال 2018 بانک های تجاری را از پردازش تراکنش های مربوط به ارز های دیجیتال منع کرده بود. این ممنوعیت به مدت دو سال پابرجا بود، تا اینکه دیوان عالی این کشور در سال 2020 آن را خلاف قانون اساسی خوانده و لغو کرد.

آقای داس پیش از این اظهار داشته بود كه بانک مرکزی نگرانی های خود را به دولت منتقل كرده است. او بر این باور است که این نگرانی ها به مقررات ارز های دیجیتال در این کشور شکل خواهد داد.

دولت هند قصد دارد همه رمزارز ها را ممنوع کند

قانونگذاران هند لایحه ای را پیشنهاد داده اند که به نظر می رسد قصد دارد همه رمزارز ها را ممنوع اعلام کند. پیشتر، یک مقام وزارت دارایی هند فاش کرده بود که این لایحه طبق برنامه پیش می رود و رمزارز ها در این کشور ممنوع خواهد شد.

در لایحه ضدرمزارزی پارلمان هند، چارچوبی برای روپیه دیجیتال پیشنهاد شده است. نهاد ناظر مالی تمرکز خود را کاملاً روی ارز دیجیتال ملی گذاشت و روی فناوری و ابعاد رویه ای زیرساختی آن كار می كند.

مقام وزارت دارای هند البته مشخص نکرد که روپیه دیجیتال چه زمانی راه اندازی خواهد شد.

شرکت های رمزارزی در هند منابع خود را برای مقابله با قانون ضدرمزارز پیشنهادی دولت جمع کرده اند. البته چندین کشور دیگر نیز موضعی علیه رمزارز ها اتخاذ کرده اند و به دنبال تنظیم مقررات سخت گیرانه در این صنعت هستند.

مطالب مرتبط:

ممنوعیت ارزهای دیجیتال چه آسیبی در پی دارد؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته