جمعه 31 فروردین 1403

بانک مرکزی چین برای مقابله با لیبرا اقدام می‌کند؟

به گفته مقامات بانک مرکزی چین، پروژه لیبرای فیسبوک می‌تواند تهدید بزرگی برای اقتصاد این کشور باشد زیرا نقش دلار آمریکا در این پروژه مشخص نیست. به همین دلیل، دولت چین تصمیم به ایجاد رمزارز اختصاصی خود گرفته است تا بتواند با این پروژه فیسبوک مقابله کند.

گفته می‌‌شود که بانک مرکزی چین در حال ایجاد رمزارزی اختصاصی برای مقابله با لیبرای فیسبوک است زیرا لیبرا می‌تواند ریسک بزرگی برای پایداری سیستم مالی این کشور به حساب آید. 

وانگ ژین، مدیر دفتر پژوهش‌های بانک مرکزی خلق چین (PBoC)، معتقد است که اگر لیبرا کاربرد زیادی پیدا کند (به ویژه در زمینه پرداخت‌های بین مرزی)، می‌تواند کارکردی مثل پول‌های عادی داشته باشد و روی سیاست‌های پولی، پایداری اقتصادی و سیستم‌های بین‌المللی پول اثر بگذارد. 

به همین دلیل، بانک مرکزی چین تصمیم گرفته که رمزارز اختصاصی خود را ایجاد کند زیرا نقش دلار آمریکا در پروژه لیبرا نامشخص است: 

«اگر این ارز رابطه نزدیکی با دلار آمریکا داشته باشد، می‌تواند شرایطی را به وجود آورد که ارزهای دولتی در کنار این ارز دیجیتال مبتنی بر دلار، به نوعی رابطه هم‌زیستی برسند ولی در عمل آمریکا و دلار این کشور خواهد بود که قدرت نهایی را دارند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، پیامدهای اقتصادی، مالی و حتی سیاسی مختلفی در سراسر دنیا خواهد داشت.»  

طبق گزارش‌های موجود، علاوه بر بانک مرکزی، مجموعه‌ای از دانشگاه‌های چین نیز شروع به کار روی این رمزارز اختصاصی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه پکن، دانشگاه رنمین، دانشگاه ژیژیانگ و دانشگاه شانگهای اشاره کرد. 

همزمان با این برنامه بانک مرکزی چین، دولت این کشور سخت‌گیری‌های خود در مورد خرید و فروش رمزارزهای مختلف را بیشتر کرده است؛ همانطور که قبلا خرید و فروش بیت کوین (BTC)، عرضه اولیه سکه و فعالیت‌ صرافی‌های رمزارز را ممنوع اعلام کرده بود. 

روز گذشته در اخبار بلاک چین و رمزارز داشتیم که بلاک چین تجاری بانک مرکزی چین توانسته از روز آغاز به کار خود، بیش از 30 میلیارد ین (4.36 میلیارد دلار) تراکنش مالی را پردازش کند. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

1 COMMENT

  1. چین تصمیم نهایشو گرفته تا به برتری دلار یکبار برای همیشه پایان بده??

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته