پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی BitMEX زیر ذره‌بین کمیسیون معاملات آتی کالا

منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده در حال بررسی صرافی BitMEX است تا ببیند، آیا این صرافی به معامله‌گران آمریکایی اجازه داده است از پلتفرمش استفاده کنند یا خیر.

بر طبق گزارش‌ها صرافی رمزارز BitMEX مستقر در کشور سیشل تحت بررسی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) قرار گرفته است.

این خبر کمی قبل از انتشار روزنامه‌ها به‌صورت مختصر در بخش اخبار بلاک چین و رمزارز Bloomberg Terminal منتشر شد. بلومبرگ بلافاصله گزارشی منتشر کرد که در آن به منابعی ارجاع داده بود که گفته بودند این سازمان تنظیم‌گر تحقیق می‌کند که آیا BitMEX به معامله‌گران آمریکایی اجازه داده است از پلتفرمش استفاده کنند یا خیر.

از نظر CFTC رمزارزهایی مثل بیت کوین کالا هستند و ابزار مشتقه‌ای مثل معاملات آتی مبتنی بر کریپتو در حوزه اختیارات این سازمان هستند. درنتیجه اگر BitMEX بخواهد به شهروندان آمریکا اجازه دهد چنین محصولاتی را در ایالات متحده معامله کنند، باید در این سازمان ثبت شود.

در وب‌سایت BitMEX آمده است که این صرافی معامله رمزارزها را با نسبت بدهی به دارایی تا صد برابر و محصولات دیگری مثل معاملات آتی و پایاپای ارائه می‌دهد.

بلومبرگ اعلام کرده که تحقیقات CFTC «در جریان» است و ممکن است منجر به طرح اتهام نشود.

این گزارش اضافه می‌کند که CFTC از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

همین چند روز پیش بود که نوریل روبینی (Nouriel Roubini)، اقتصاددان برجسته و مخالف رمزارزها به BitMEX حمله کرد و گفت این صرافی «احتمالا در انظار همه دست به کارهای غیرقانونی سیستماتیک زده است.»

روبینی استدلال کرده بود که این پلتفرم با ارائه چنین نسبت بدهی به دارایی زیادی معامله‌گران را در معرض ریسک شدیدی قرار می‌دهد.

همچنین با ارجاع به بلاگی گمنام، این صرافی را متهم کرد برخلاف منافع مشتریانش داد و ستد می‌کند و مقررات ضدپولشویی را «دور می‌زند.»

آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیر عامل BitMEX در گذشته گفته بود که هرگز برخلاف منافع مشتریانش داد و ستد نمی‌کند.

هیز همچنین این هفته به بلومبرگ گفت:

«همچنان پیگیر همه اتفاقات قانونی و تنظیم‌گری سرتاسر دنیا هستیم و از همه قوانین و مقررات مربوط پیروی می‌کنیم. هر گونه اتهام اقدام مجرمانه، تحریف یا برخورد غیرمنصفانه با مشتریان را رد می‌کنیم. مشتریان محور همه اقدام‌های ما هستند.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته