پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ممنوعیت رسمی بر رمزارزها در هند وضع نشده است

پیش از این اعلام شده بود که قرار است همه رمزارزهای غیررسمی در هند ممنوع شوند. حال وزیر امور مالی این کشور گفته است، در این کشور ممنوعیت رسمی بر رمزارزها در هند وجود ندارد و فعالیت‌های مرتبط با رمزارز تنها زمانی از نظر قانونی قابل تعقیب هستند که قوانین موجود را نقض کنند.

آنوراگ تاکور (Anurag Thakur)، وزیر امور مالی هند گفته است، قانون ممنوعیت رسمی بر رمزارزها در هند در این کشور وجود ندارد که به صراحت استفاده از رمزارز را ممنوع کند. رسانه محلی Inc42 نوزدهم جولای این اظهارات را گزارش کرده است.

این اظهارات در طول گفت‌وگوی یکی از اعضای مجلس و تاکور در راجیه سبها، «شورای ایالت‌ها» یا مجلس علیای هند بیان شده است.

نماینده مجلس دارماپوری سرینیواس (Dharmapuri Srinivas) از تاکور پرسیده بود که آیا رمزارز واقعا غیرقانونی است و در ادامه پرسش‌هایی در مورد جزئیات این حوزه و نحوه اجرای قانون مطرح کرده بود:

«آیا دولت به گسترش رمزارز در کشور توجه کرده است و آیا برای مقابله با افرادی که مسئول رواج رمزارزها در بازار هستند، اقدامی انجام داده است؟»

بر طبق گزارش‌ها تاکور پاسخ منفی داده است.

تاکور در مورد موضع این کشور در این حوزه هم گفته است که هیچ قانون ویژه‌ای برای رمزارزها وجود ندارد. فعالیت‌های مرتبط با رمزارز تنها زمانی از نظر قانونی قابل تعقیب هستند که قوانین موجود را نقض کنند و نهادهایی مثل بانک مرکزی، هیئت ملی اجرای قوانین مالی و سازمان‌های مسئول مالیات بر درآمد می‌توانند به این جرایم رسیدگی کنند.

همان‌طور که کوین‌تلگراف پیش از این گزارش داده بود، طرح افشاشده و تاییدنشده‌ای با عنوان «ممنوعیت رمزارز و تنظیم‌گری ارزهای دیجیتال رسمی» قرار است همه «رمزارزهای غیررسمی» را ممنوع اعلام کند. تعریف این طرح از رمزارزها به شرح زیر است:

«هر گونه اطلاعات، کد، رقم یا توکنی که بخشی از ارزهای دیجیتال رسمی نباشد و با ابزارهای رمزنگاری ایجاد شده باشد یا نمودی دیجیتال از ارزش ارائه کند.»

در این طرح پیشنهاد عرضه روپیه دیجیتال نیز مطرح شده است و این تعریف گزینه انتشار این ارز را در اختیار دولت هند می‌گذارد.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته