پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تعطیل شدن 8 صرافی رمزارز در سال 2019 و تأثیر آن بر بازار کریپتو

در سال 2019 شاهد رشد بازار کریپتو و افزایش قیمت رمزارزها بوده‌ایم. صرافی‌ها در بازار کریپتو نقش بزرگی دارند، به ویژه در زمینه ایجاد اعتماد. در سال 2019 تعطیل شدن 8 صرافی رمزارز را شاهد بودیم. این تعطیلی‌ها پیامدهای مختلفی برای اکوسیستم کریپتو دارند.

با وجود اینکه از ابتدای سال 2019 تا کنون، شاهد رشد قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها بوده‌ایم، صنعت کریپتو در این سال با مشکلاتی نیز مواجه بوده است. فعالیت مستمر و پایدار صرافی‌های رمزارز، اهمیت زیادی برای پایداری و گسترش کریپتو در بلندمدت دارد ولی به تازگی می‌بینیم که بسیاری از این سازمان‌ها، عمر بسیار کوتاهی دارند.

تعطیل شدن 8 صرافی رمزارز در سال 2019 و تأثیر آن بر بازار کریپتو

یکی از تحلیل‌گران معروف کریپتو به نام یاسین الماندریا (Yassine Elmandira) که در شرکت ARKinvest مشغول به کار است، داده‌هایی را ارائه کرده که نشان می‌دهد متوسط طول عمر صرافی‌های رمزارز، به فقط 18 ماه می‌رسد زیرا بخش عمده‌ای از این صرافی‌ها، قربانی حمله‌های امنیتی، سوء مدیریت و سرقت بیت کوین می‌شوند. تخمین زده می‌شود که تا به امروز 50 صرافی مختلف تعطیل شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کریپتوپیا (Cryptopia) و Mount Gox اشاره کرد. از ابتدای سال 2019، شاهد تعطیلی 8 صرافی مختلف بوده‌ایم.

طبق آخرین اخبار بلاک چین و تحلیل‌های مرتبط، صرافی‌هایی که امسال تعطیل شده‌اند، عبارتند از: Coinome، Coinpulse Coinnest، Coinroom، Liquid Exchange، QuadrigaCX، Cryptopia و Gate coin.

با وجود اینکه برخی از این صرافی‌ها مثل Coinome و Coinpulse به دلیل مساعد نبودن شرایط بازار شکست خوردند، صرافی بزرگی مثل کریپتوپیا پس از هک شدن مجبور شد فعالیت‌های خود را متوقف کند تا بیش از این ضرر ندهد. معمولاً صرافی‌ها زیر بار محافظت از دارایی‌های کاربران و پیروی از قوانین خرد می‌شوند.

هر بار که صرافی‌ای فعالیت خود را متوقف می‌کند یا هکی اتفاق می‌افتد، امنیت دارایی‌های رمزی زیر سوال می‌رود و مردم اعتمادشان را به کریپتو از دست می‌دهند. حتی ممکن است در مواردی، شاهد تغییر قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های مختلف باشیم.

البته شایان ذکر است که تبعات حمله به صرافی‌های مختلف به یک اندازه نبوده است. برای نمونه، چند هفته پیش دیدیم که حدود 7000 بیت کوین از صرافی بایننس به سرقت رفت ولی این صرافی آسیب شدیدی ندید و تبعات این حمله محدود بود.

با این حال، شکی نیست که هر قدر حمله‌های امنیتی به صرافی‌ها بیشتر شود، سرمایه‌گذاران ترس بیشتری از سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو خواهند داشت.

منبع : ambcrypto

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته