جمعه 31 فروردین 1403

افزایش 90 درصدی مبلغ درخواستی باج‌افزارها رمزارز

مجرمان اینترنتی در بسیاری از مواردی از باج‌افزارها برای دریافت رمزارز استفاده می‌کنند و اخیرا مبالغ درخواستی خود را نیز افزایش داده‌اند.

به گفته شرکتی که به قربانیان باج‌افزارها کمک می‌کند، مبلغی که این نرم‌افزارهای جاسوس برای آزاد کردن فایل‌های قربانیان خود درخواست می‌کنند در سه ماه اول سال 2019 افزایش چشم‌گیری داشته است.

درخواست باج‌افزارها چه قدر است؟

شرکت Coveware در جدیدترین گزارش فصلی خود اعلام کرده است که میزان باج درخواستی در سه ماه انتهایی سال گذشته به صورت متوسط 6733 دلار بوده است ولی این مقدار در سه ماه اول سال 2019 به شدت افزایش پیدا کرده و به 12762 دلار رسیده است.

به گفته این شرکت دلیل اصلی افزایش قیمت درخواستی باج‌افزارها این است که رمزارزهای گران‌تری را از قربانیان درخواست می‌کنند. باج‌افزارهایی مثل Ryuk، Bitpaymer و lencrypt فایل‌های قربانیان خود را رمزگذاری می‌کنند و برای آزاد کردن این فایل‌ها از آن‌ها می‌خواهند که مبلغ مشخصی به رمزارز به آن‌ها پرداخت کنند.

شرکت Coveware می‌گوید این نوع باج‌ افزارها اغلب در حمله‌هایی استفاده می‌شوند که برای هدف گرفتن یک سازمان بزرگ طراحی شده‌اند.

باج‌افزار Ryuk در حال حاضر بسیار فراگیر شده است. باج‌افزارهای Dharma و Crysis که در سه ماه قبل به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم بودند، در این دوره هم جایگاه‌های خود را حفظ کرده‌اند و Ryuk به رتبه سوم رسیده است. این میزان صعود اهمیت زیادی دارد زیرا این بدافزار در دوره‌های قبلی جزو سه بدافزار فراگیر نبود. نمودار زیر سهم بازار هر یک از باج‌افزارها را نشان می‌دهد.

افزایش 90 درصدی مبلغ درخواستی باج‌افزارها رمزارز
افزایش 90 درصدی مبلغ درخواستی باج‌افزارها رمزارز

در این گزارش همچنین بیان شده که Ryuk در مقایسه با دیگر باج‌افزارها، سازمان‌های بزرگ‌تری را هدف می‌گرید و مبالغ بیشتری نیز درخواست می‌کند. به عنوان مثال، Dharma به طور متوسط 9742 از قربانیان خود می‌گیرد ولی متوسط مبلغی که Ryuk درخواست می‌کند 286556 دلار است.

بیت‌کوین هنوز محبوب‌ترین رمزارزی است که باج‌ افزارها از قربانیان خود درخواست می‌کنند و احتمالاً در آینده نزدیک نیز شرایط به همین ترتیب خواهد بود. علاوه بر این، کوین‌های خصوصی (privacy coin) مثل dash نیز حدود دو درصد از سهم درخواست‌ها را تشکیل می‌دهند.

منبع: coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته