پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مشکل شرکت‌های حوزه رمزارزها در افتتاح حساب‌های بانکی

یکی از مهم‌ترین مشکلات مالی شرکت‌های حوزه رمزارزها، ناتوانی در افتتاح حساب‌های بانکی است. یکی از نکات مهمی که باعث شکایت این شرکت‌هاست، عدم وجود منع قانونی برای بانک‌ها در افتتاح حساب برای آنها است. به نظر می‌رسد که بانک‌های بزرگ و معتبر علاقه‌ای به مشارکت در زمینه فعالیت‌های رمزارزها ندارند. از همین رو خود را در معرض بحث‌ها و جریانات رمزارز قرار نمی‌دهند. این بی‌میلی به همکاری با شرکت‌های رمزارز دلیل منطقی و قانونی خاصی را دنبال نمی‌کند.

رویکرد بانک‌های مختلف به شرکت‌های حوزه رمزارزها

هر چند بانک‌های بزرگ تمایلی به همکاری با شرکت‌های رمزارز ندارند اما در این میان، بانک‌های کوچک‌تری هم وجود دارند که مایل به همکاری با شرکت‌های فعال در حیطه رمزارزها هستند. برای مثال، بانک کوچک سیلورگِیت (Silvergate) در سن‌دیه‌گو از رمزارزها حمایت می‌کند و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرده که کسب و کارهای فعال در این حوزه تا سقف 4 میلیارد دلار، امکان سپرده‌گذاری دارند.

کسب و کارهای مختلفی در زمینه امور بانکی و مالی با مشکل رو به رو هستند. برای مثال، شرکت بیت‌پِی (Bitpay) که در زمینه عملیات پرداختی رمزارزها فعالیت می‌کند، مدعی است که بسیاری از بانک‌ها از همکاری با آنها خودداری کرده‌اند. هنوز آمادگی کامل برای پذیرش رمزارزها به عنوان عناصری اثرگذار در دنیای کسب‌وکار دیجیتال به وجود نیامده چون بیت‌پی تنها شرکتی نیست که موفق به استفاده از خدمات مالی نبوده است. گروه تجارت و مشاوره ان.کی.بی (NKB) هم از جمله شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزهاست که بارها از سوی بانک‌های مختلف با رد درخواست‌های مالی رو به رو شده است.

آینده استفاده از شرکت‌های حوزه رمزارزها در خدمات بانکی

شرکت‌های حوزه رمزارزها با خلاقیتی که در انجام امور مختلف به کار می‌گیرند، قطعا راه‌کارهایی برای رفع نیازهای خود به استفاده از خدمات مالی طراحی خواهند کرد. در پایان ماه فوریه ۲۰۱۹، یک بانک خصوصی در سوئیس اعلام کرد که برنامه‌هایی برای دسترسی مشتریان خود به خدمات دارایی دیجیتالی فراهم خواهد کرد. این خدمات با همکاری با استارتاپ بانکی رمزارز «سِبا کریپتو» صورت خواهد گرفت.

واهمه بانک‌ها از افتتاح حساب برای شرکت‌های حوزه رمزارزها ریشه در عدم شناخت آنها از ماهیت فعالیت‌ها در این حوزه دارد. برای بسیاری از بانک‌ها، معنای رمزارز در بیت‌کوین و اخبار گنگی حول نوسانات آن تعریف می‌شود. کشورهای مختلف اروپایی با وجود پذیرش فعالیت‌های رمزارز، همچنان در ارائه خدمات بانکی به آنها خودداری می‌کنند. برای مثال، کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، هلند و استونی علیرغم استقبالی که از دنیای رمزارزها به عمل آورده‌اند در افتتاح حساب بانکی برای شرکت‌های فعال در زمینه رمزارز کمی تعلل نشان می‌دهند اما همچنان نسبت به نقاط دیگر اروپا برای همکاری با شرکت‌های رمزارز، فعال‌تر عمل کرده‌اند. نگرانی عمده این بانک‌ها، فعالیت‌های غیرقانونی نظیر پولشویی و نقل و انتقالات غیر قانونی از سوی شرکت‌ها است. اگر چه کسب‌وکارهای مرتبط با رمزارزها با خلاقیت‌های فنی خود مانع از اثرگذاری منفی ناتوانی در افتتاح حساب می‌شوند اما در هر حال، برای فعالیت‌های رایجی نظیر پرداخت حقوق کارکنان یا مالیات، همچنان نیاز به افتتاح حساب‌های بانکی نیاز است.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته