جمعه 31 فروردین 1403

جهان در آستانه انفجار بدهی

 رمزارزها تنها راهگشای مسائل کلان اقتصادی خواهند بود

 

به گزارش منابع پژوهشی و نهادهای اقتصادی، جهان در آستانه انفجار بدهی است. مکس کایسر، گوینده مشهور تلویزیونی در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده است که جهان به حد اشباع بدهی خود رسیده و اگر بیشتر از ظرفیت نظام اقتصادی، بدهی به آن تحمیل کنیم، یقیناً در آینده نزدیک جهان به مرز انفجار خواهد رسید.

کایسر اعتقاد دارد بانک ها مسئول ایجاد چنین شرایطی هستند و باید هر چه سریع تر نظام امور مالی غیر متمرکز و صنعت رمزارزها جایگزین نظام اقتصادی کهن شوند.

اخیراً رئیس بانک مرکزی سنگاپور نیز در مصاحبه خود گفته بود بانک ها نمی توانند به پیروی از روش های اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم، اقتصاد کنونی جهان را از فروپاشی نجات دهند. اخیراً بانک های مرکزی کشورهای بزرگ صنعتی به تبعیت از روش های سنتی، برای جلوگیری از فروپاشی نظام های اقتصادی و تاثیرات سوء ناشی از همه گیری کرونا، به صورت گسترده در بازارهای تجاری نفوذ کرده اند و از دایره قدرت خود برای حفظ توازن نظام های اقتصادی استفاده می کنند.

بانک های مرکزی در سراسر جهان با اعطای وام های کلان مالی، در تلاش هستند تا نظام های اقتصادی خود را از یک رکود گسترده نجات دهند. کایسر معتقد است روند رو به افزایش بدهی در جهان در نهایت به یک انفجار و از هم گسیختگی اقتصادی منتهی خواهد شد.

در ایالات متحده آمریکا تراز و شاخص کل بدهی ملی این کشور به بیش از 26 تریلیون دلار رسیده است. این عدد نسبت به سال 2019 افزایش چشمگیری داشته است.

ضرب و چاپ اسکناس برای مقابله با بحران های اقتصادی در نهایت به افزایش افسارگسیخته تورم منتهی خواهد شد

کایسر معتقد است مازاد اسکناس های چاپ شده توسط بانک های مرکزی در نهایت به افزایش افسار گسیخته تورم در سراسر جهان منتهی خواهد شد. اگر بانک های مرکزی بدون پشتوانه و خارج از عرف بین الملل، تنها در راستای تسکین کوتاه مدت مشکلات اقتصادی، اسکناس های بیشتری چاپ کنند، به افزایش نرخ تورم در نظام های اقتصادی خود دامن خواهند زد. این چهره مشهور تلویزیونی در ادامه صحبت های خود پیش بینی کرد در آینده نزدیک سطح اعتراضات مردمی و آشوب های مدنی نیز به دلیل عدم ثبات در شاخص های اقتصادی افزایش چشمگیری داشته باشد.

تناقض های بنیادین نظام سرمایه داری، شکاف طبقاتی را تشدید خواهد کرد

کایسر معتقد است ادامه روند کنونی در نهایت باعث می شود بین دو طبقه ثروتمندان و فقرا، شکاف غیر قابل ترمیمی ایجاد شود و همین موضوع نیز ناآرامی های مدنی را افزایش خواهد داد. در نهایت انبوهی از انسان هایی که زیر چرخ دنده های غول آسای نظام سرمایه داری به تلّی از خاکستر تبدیل شده اند، خشم فروخورده خود را در سطوح جوامع مدنی رها خواهند کرد.

کایسر معتقد است رمزارزها و نظام امور مالی غیر متمرکز تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی پیش رو است. رمزارزها با ایجاد یک نظام اقتصادی غیر متمرکز و خارج از دایره اثر گذاری بانک های مرکزی، می توانند با پدیده افزایش افسارگسیخته نرخ تورم مقابله کنند.

رمزارزها با از میان برداشتن مفهوم بدهی های مالی در نظام های اقتصادی، توازن مالی را نیز در سراسر جهان یکنواخت خواهند کرد. به این ترتیب در نظام های غیر متمرکز اقتصادی ما دیگر شاهد تورم های قیمتی در کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نخواهیم بود.

منبع: کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته