جمعه 31 فروردین 1403

سرمایه‌گذاری 6000 دلاری شهروندان کره جنوبی در رمزارز

شهروندان کره جنوبی بیش از پیش به خرید رمزارز و سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم علاقه نشان می‌دهند و به میانگین ۶ هزار دلار رسیده‌اند.

بر اساس اعلام خبرگزاری Arirang Daily، تعداد شهروندان کره جنوبی که رمزارز خرید می‌کنند افزایش پیدا کرده است. این ادعا مبتنی بر داده‌های سازمانی غیرانتفاعی به نام بنیاد محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مالی است که دسامبر 2018 منتشر شده‌اند. Arirang اعلام کرده است که از بین 2500 شرکت‌کننده این مطالعه، حدود 7.4 درصد افراد رمزارز خریداری کرده‌اند.

علیرغم مشکلاتی که تغییر قوانین و هک شدن صرافی‌های مختلف برای صنعت رمزارز در کره جنوبی به وجود آورده‌اند، این عدد نسبت به سال قبل حدود یک درصد رشد داشته اشت.

طبق نتایج این مطالعه، نه تنها تعداد افرادی که رمزارز خریداری کرده‌اند بیشتر شده است بلکه مقدار رمزارز خریداری شده نیز افزایش داشته است. به گفته Arirang، متوسط سرمایه‌گذاری هر نفر نسبت به سال 2017، حدود 64 درصد بالاتر رفته و به 6000 دلار رسیده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام می‌دهند. اکثر این افراد بیشتر از 50 سال سن دارند و گروه‌های 40 و 30 ساله در رتبه‌های بعدی میزان سرمایه‌گذاری هستند.

طبق گزارش Cointelegraph، افزایش قیمت بیت‌کوین به 5300 دلار باعث به وجود آمدن روند صعودی ویژه‌ای در کره جنوبی شده است. در بازار این کشور افراد حاضر هستند هزینه بیشتری برای خرید بیت‌کوین بپردازند. این پدیده Kimchi Premium نامیده می‌شود.

با این حال هنوز مشکلات زیادی در بازار کره جنوبی وجود دارد: هفته گذشته یکی از صرافی‌های این کشور فعالیت خود را متوقف کرد و یکی دیگر از آن‌ها به نام Bithub نیز هنوز با تبعات هک شدن در ماه مارس و خسارت 18 میلیون دلاری آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در همین حین، شرکت مادر Bithub توانسته سرمایه‌ای 200 میلیون دلاری از یک صندوق ژاپنی جذب کند و اعلام کرده است که می‌خواهد به بازارهای ژاپن و آمریکا وارد شود.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

امکان خرید رمزارز از طریق مرورگر اپرا فراهم شد

مرورگر اپرا با ادغام با شرکت پردازش پرداخت سیمپلکس (Simplex) امکان خرید رمزارز را به صورت مستقیم برای کاربران خود فراهم کرد. به گزارش سکه...

رابین هود امکان خرید فوری را برای رمزارز تعلیق کرد

 پلتفرم معاملات سهام و رمزارز رابین هود (Robinhood) امکان سپرده گذاری فوری برای خریدهای رمزارزی را از روز جمعه به دلیل آنچه «شرایط غیرعادی...

مردم با رمزارزها چه چیزهایی می خرند؟

برخلاف آنچه اکثریّت مردم تصور میکنند، رمزارزها بیشتر برای خرید کالاهای ضروری نظیر غذا و پوشاک مورد استفاده قرار میگیرد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته