جمعه 10 فروردین 1403

Dmail، سرویس ایمیل جدیدی که از بیت کوین پشتیبانی می‌کند

خرید، فروش و استخراج بیت کوین و دیگر رمزارزها در مصر ممنوع است ولی به تازگی استارتاپی به نام Dmail در این کشور شروع به کار کرده که تمام پیام‌هایش را رمزگذاری می‌کند و قابلیت پشتیبانی از بیت کوین نیز دارد. هدف اصلی این استارتاپ، محافظت از حریم خصوصی کاربرانشان است.

سرویس مصری جدیدی برای ارسال ایمیل‌های رمزگذاری شده آغاز به کار کرده که از شناسه‌های Blockstack برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند و امیدوار است دسترسی افراد عادی به راهکارهای محافظت از حریم خصوصی آنلاین را به ویژه در مناطقی مثل خاورمیانه گسترش دهد.

این سرویس جدید که Dmail نامیده می‌شود، محصول شرکت مصری Intelli Coders است و نسخه بتای آن در ابتدای ماه ژوئن آغاز به کار کرده. قبل از شروع این مرحله، حدود 500 کاربر در کشورهای مختلف مثل هند و عربستان سعودی، مسئولیت تست این محصول را به عهده داشته‌اند. به گفته محمود عبود، مدیر عامل Dmail، از زمان آغاز به کار این سرویس 151 ایمیل بین 600 کاربر آن رد و بدل شده است.

از آنجایی که کاربران ساکن خاورمیانه دسترسی کمی به صرافی‌های رمزارز دارند، قابلیت ارسال و دریافت بیت کوین از طریق این سرویس می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند.

عبدو در این رابطه می‌گوید:

«در حال حاضر ایمیل‌های Dmail می‌توانند برای ثبت و انتقال اطلاعات مالی نیز استفاده شوند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که فرهنگ محافظت از حریم خصوصی را در مصر و سایر کشورهای همسایه ترویج دهیم.»  

معمولاً افراد علاقه‌مند به بیت کوین نمی‌توانند به سادگی این ارز دیجیتال را در مصر تهیه کنند زیرا هزینه استخراج آن بسیار زیاد است و اکثر صرافی‌های جهانی نیز به این کشور سرویس نمی‌دهند. دولت مصر، استفاده تجاری از بیت کوین و خرید و فروش آن را ممنوع اعلام کرده است.

محمود عبدو در این رابطه می‌گوید:

«این کار فقط پیامدهای مالی ندارد زیرا افراد حق دارند با دیگران به صورت امن و خصوصی ارتباط برقرار کنند ولی دولت مصر این حق را از آن‌ها گرفته است. بیت کوین می‌تواند برای برنامه‌نویس‌هایی که پروژه‌های دورکاری انجام می‌دهند، مزایای زیادی داشته باشد.»

محمد الکاستاوی، سرمایه‌گذار Blockstack و مشاور Dmail که بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری Zk نیز هست، می‌گوید:

«بالا بودن نرخ بیکاری بین جوانان مصری، فرصتی بزرگ برای شرکت‌های بین‌المللی است که در حوزه بلاک چین فعالیت می‌کنند. معمولاً مردم کشورهای جهان سوم و اقتصادهای نوظهور، به سیستم‌های دولتی و سنتی اعتماد ندارند و همین امر باعث افزایش علاقه و تمایل آن‌ها به استفاده از سیستم‌های غیرمتمرکز خواهد شد.»

نحوه کار Dmail

سرویس Dmail از زیرساخت توزیع شده Blockstack برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند که قابلیت اتصال به گیت‌هاب، پروفایل شبکه‌های اجتماعی و آدرس کیف پول بیت کوین را دارد ولی کنترل همه چیز در اختیار کاربر است.

شکی نیست که کاربران تمایل به استفاده از سرویس‌های ایمیل امن را دارند. ProtonMail در حال حاضر رهبر این بازار است و 10 میلیون کاربر دارد.

پیام‌های Dmail رمزگذاری می‌شوند و فقط صاحب واقعی هر ایمیل می‌تواد به اطلاعات آن دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن، گیرنده هر پیام باید اعلام رضایت کند و مشخصاً بگوید که حاضر است آن پیام را دریافت کند. کاربر می‌تواند در هر زمانی اعلام کند که دیگر تمایل به دریافت پیام‌های فرد یا افراد خاصی ندارد.

پاتریک استنلی، مدیر واحد رشد Blockstack، در رابطه با پتانسیل سرویس رایگان Dmail می‌گوید:

«اعضای این تیم انگیزه بسیار زیادی دارند و باید به اینگونه تیم‌ها در سراسر مصر کمک کنیم تا بتوانند محصولاتی متنوع برای محافظت از حریم خصوصی کاربران بسازند.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته