جمعه 10 فروردین 1403

فیسبوک از انجمن Libra رونمایی می‌کند

رسانه خبری  The Block گزارش داده است که فیسبوک ۱۸ ژوئن از انجمن Libra رونمایی می‌کند که مسئولیت مدیریت رمزارز اختصاصی فیسبوک یعنی Libra را بر عهده دارد.

رسانه خبری رمزارز The Block در گزارشی خبر داد که فیسبوک، غول رسانه‌های اجتماعی هجدهم ژوئن از Libra Association رونمایی می‌کند که مسئولیت مدیریت رمزارز سفارشی فیسبوک یعنی Libra را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، فیسبوک و شرکای متعددش از Libra Association رونمایی می‌کنند. این انجمن در ژنو مستقر است و بر پروژه رمزارز Libra این شرکت نظارت می‌کند. همچنین در طول این رویداد انتظار می‌رود که این شرکت شبکه آزمایشی بلاک چینش را راه‌اندازی کند.

The Block در جدیدترین اخبار بلاک چین خود و بر اساس مطلبی وبلاگی از فیسبوک ادعا می‌کند دارایی رمزارزی Libra روی بلاک چین اختصاصی Libra میزبانی خواهد شد و Libra Reserve از آن پشتیبانی خواهد کرد. بر مبنای گزارش‌ها Libra Reserve منبعی از دارایی‌های واقعی است که ظاهرا قرار است باعث «پایداری، تورم پایین، پذیرش جهانی و قابلیت معاوضه» این توکن شود.

The Block همچنین یادآور می‌شود که نرم‌افزار زیربنایی این شبکه، منبع باز و تحت مجوز آپاچی ۲٫۰ خواهد بود. گفته می‌شود این غول رسانه‌های اجتماعی امیدوار است این سیستم به افرادی کمک کند که به نظام مالی دسترسی ندارند. در آخر در این گزارش آمده که فیسبوک اعلام کرده است که می‌خواهد روی پیروی از مقررات تنظیمی تمرکز کند:

«تنها با همکاری و نوآوری در کنار بخش مالی، شامل سازمان‌های تنظیم‌گر و متخصصان چند صنعت مختلف است که می‌توان اطمینان حاصل کرد این سیستم بر چارچوبی پایدار، امن و مورد اعتماد بنا می‌شود.»

همان‌طور که Cointelegraph اوایل همین ماه گزارش داد، پیش از این نیز چندین منبع خبری انتظار داشتند که فیسبوک در هجدهم ژوئن رمزارزش را راه‌اندازی کند.

به‌تازگی این خبر افشا شد که فیسبوک ظاهرا حمایت چندین شرکت شامل Visa، Mastercard، PayPal و Uber از این پروژه رمزارز را پنهان کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که هر کدام از این شرکت‌ها ۱۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته